- 10/09/2020
09:00 - 11:30 - Online
CommPass start zijn najaar traditioneel met een Symposium, dit jaar is dat op 10 september vanaf 9 uur met als focus Effectiveness (« doing the right things ») in media & communicatie.
Een aantal interessante studies en papers die recent beschikbaar kwamen worden samengebracht in een compacte online sessie onder de titel « THE ROAD TO EFFECTIVENESS ».
Vanuit Cannes Live lanceerden James Hurman en Peter Field in juni hun werk « Cracking the Effectiveness code » met een nieuwe mediaparameter « creative commitment » die een grote voorspellende waarde heeft naar de effectiviteit van campagnes.
De relatieve waarde van media kanalen, en hun ROI, komt aan bod in drie presentaties. Karen Nelson-Field legt uit wat de vervolgstudie van « Not all reach is equal » die ze uitvoerde in Duitsland/Oostenrijk/Zwitserland aan nieuwe inzichten opleverde. In de UK studie « Demand Generation » en de Franse « #ROITV » werd vertrokken vanuit econometrische inzichten die door verschillende media agencies in die landen werden opgebouwd. Vervolgens is er een eerste review van Bernard Cools (Space) van de nieuwe CIM Cross Media Studie en wat die aan mogelijkheden biedt om strategische media keuzes te maken. Tot slot kunnen we niet om Covid heen. De gedragingen van consumenten zijn op vele manieren gepushed naar nieuwe normen. Commpass vroeg aan Vanessa Sanctorum (Havas) of ze een antwoord kon geven op de vraag van 1 miljoen : « Did Covid-19 change media behavour ? »
Het geheel wordt in goede banen geleidt door Anthony O’Donnell (Connection planner, Publicis Groupe). Afspraak op 10 september, online, van 9uur tot 11u30 met een pauze.
Informatie programma en een inschrijvingsformulier kunt u vinden via deze link.