Duurzaamheid is een proces. Het meten van de CO2-voetafdruk in de media-, marketing- en communicatiesector is de eerste stap naar een CO2-neutrale industrie. Het is belangrijk te weten wat we als sector vervuilen en welke impact we hebben. Daarom lanceert CommToZero het Zero Carbon-luik, waarmee bedrijven in de media-, marketing- en communicatiesector hun CO2-voetafdruk in de hele waardeketen kunnen meten. Het proces is verdeeld in 3 fasen: In-house efforts (scope 1&2), Production efforts (scope 3) en Media efforts (scope 3).
In samenwerking met Carbon+Alt+Delete, dat een online tool aanbiedt waarmee u uw CO2-voetafdruk kunt meten, en The Ecological Entrepereur, een consultant gespecialiseerd in CO2-opleidingen, lanceert CommToZero de In-house Carbon Academy. Met de In-house Carbon Calculator tool en de vier begeleidende sessies, verspreid over vier maanden, kan elk bedrijf de volledige CO2-meting van haar operationele activiteiten meten (scope 1&2). In de opleiding is ook hulp voorzien bij het opstellen van een emissiereductieplan.
In november en december zal CommToZero de gratis Production & Media Calculator tools ter beschikking stellen, waarmee indirecte emissies (scope 3) kunnen worden gemeten. Voor meer informatie, ga naar https://commtozero.be/en/why-zero-carbon/
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]