Content marketing doet het goed, dank u. Het licht staat op groen en de groeiperspectieven zijn bestendig. Zo zullen de investeringen in native advertising tegen 2020 wereldwijd verdubbelen. Maar waar zal content marketing over drie jaar staan? Vijf voorspellingen uitgelicht.
1. Interactie met augmented reality
2016 was een bijzonder gunstig jaar voor augmented reality, met de Oculus Rift headset en het fenomeen Pokémon Go. Hoewel deze technologie nog niet helemaal tot bij het grote publiek is doorgedrongen, heeft ze toch de eerste technologische valkuilen omzeild. De merken zijn vandaag bereid om dit medium te gebruiken, of het nu in termen van content of van nieuwe klantenervaringen is. Een voorbeeld? BMW en zijn augmented reality configurator voor de modellen i3 of i8. Gebruikers hoeven enkel de smartphone te bewegen om de details en proporties van de auto te ontdekken.
2. Voice search en zijn antwoorden op maat
Voice search op de smartphone of een geconnecteerd apparaat, onze manier van content zoeken is fel geëvolueerd. Algoritmes zijn vandaag vrij geavanceerd voor een goed begrip van wat we zoeken. Die opzoekingen zijn zelfs geëvolueerd naar rechtstreekse dialogen en kunnen op termijn de noodzaak van een scherm of een toetsenbord overbodig maken. Net als bij de featured snippets van Google, zal het antwoord volledig uitgedrukt en gelinkt kunnen worden aan content marketing en native advertising.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]