Contentmarketing ten dienste van Adidas

Media / Native / News

 

De GamePlan A-ervaring van Adidas

dojeoly80qc-julian-alexander (1)

De Duitse groep Adidas lanceerde een contentplatform voor atleten en hun volgers. De uitgekiende strategie voor contentcreatie bewijst eens te meer hoe vertrouwen een echte meerwaarde vormt.

GamePlanA leert ons drie dingen:

  1. Breng de juiste – en dus specifieke – content

Het platform GamePlan A werd in het voorjaar van 2016 gelanceerd en richt zich tot een publiek dat ervan overtuigd is dat sport levens kan veranderen. Zo heeft het een grote invloed op de wereld van de sport zelf, zowel op vlak van vrije tijd als in professionele kringen.

Om dit redactie- en marketinginitiatief tot een goed einde te brengen, trok Adidas resoluut de kaart van uiterst gespecialiseerde content. Bij de lancering van GamePlan A liet het sportmerk een aantal communities links liggen en richtte het zich tot een erg specifiek publiek werknemers, influencers, ambassadeurs van het merk , met het risico dat sommige klassieke doelgroepen van Adidas op hun honger bleven zitten (zoals de journalisten). Al van bij de lancering leverde de keuze voor die doelgroepen echter een toename van het betrokkenheidspercentage met 150 % op.

  1. Ga voor een meer productgebaseerde benadering

GamePlan A is een heuse primeur voor het bedrijf, dankzij een strategische aanpak waarin content marketing een wezenlijk onderdeel is van de globale communicatie.