De GamePlan A-ervaring van Adidas
De Duitse groep Adidas lanceerde een contentplatform voor atleten en hun volgers. De uitgekiende strategie voor contentcreatie bewijst eens te meer hoe vertrouwen een echte meerwaarde vormt.
GamePlanA leert ons drie dingen:
- Breng de juiste – en dus specifieke – content
Het platform GamePlan A werd in het voorjaar van 2016 gelanceerd en richt zich tot een publiek dat ervan overtuigd is dat sport levens kan veranderen. Zo heeft het een grote invloed op de wereld van de sport zelf, zowel op vlak van vrije tijd als in professionele kringen.
Om dit redactie- en marketinginitiatief tot een goed einde te brengen, trok Adidas resoluut de kaart van uiterst gespecialiseerde content. Bij de lancering van GamePlan A liet het sportmerk een aantal communities links liggen en richtte het zich tot een erg specifiek publiek – werknemers, influencers, ambassadeurs van het merk –, met het risico dat sommige klassieke doelgroepen van Adidas op hun honger bleven zitten (zoals de journalisten). Al van bij de lancering leverde de keuze voor die doelgroepen echter een toename van het betrokkenheidspercentage met 150 % op.
- Ga voor een meer productgebaseerde benadering
GamePlan A is een heuse primeur voor het bedrijf, dankzij een strategische aanpak waarin content marketing een wezenlijk onderdeel is van de globale communicatie.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]