Ink is een collectief van tien handen op een toetsenbord dat voor creatieve en originele copy tekent. Het is ook de pen achter de ‘Ik u ook’-campagne die Gent tijdens de lockdown roze kleurde, troost bood en een spontane glimlach serveerde. Oprichter Jill Mathieu en haar schrijftroepen werden er ‘Mens van het Jaar’ mee in Weekend Knack.
goodcopy.ink
Ink schrijft naar eigen zeggen goeie copy voor goed volk. Mathieu verklaart zich nader: “Voor mensen, merken en organisaties die het menen en die met poer in hun derrière communiceren. Strijders, heersers en zachtmoedigen wiens ambities verder reiken dan hun jaaromzet, quoi. Hen willen we helpen om de juiste woorden te vinden. Want woorden hebben waarde.”
Concreet vertaalt zich dat onder andere naar videoscenario’s voor de Wereldgezondheidsorganisatie, copy-advertenties voor Kick Cancer, verbale branding voor Cambio, radiocampagnewerk voor Ancienne Belgique, storytelling voor Cowboy of ghostwriting voor andersdenkende auteurs.
good copy, bad copy
Het collectief stelt zich nu voor met een reeks onversneden copy-advertenties, waarin de woorden goed gewikt werden. Ilona Lodewijckx, Jill Mathieu en Filip Vandewiele bijten de spits to the point af. What’s in a name? stond in voor het grafisch ontwerp.
Credits
Studio: What’s in a name?
Client: ink
Contact: Jill Mathieu
Concept: Filip Vandewiele
Copywriting: Ilona Lodewijckx, Jill Mathieu en Filip Vandewiele
Design: Bruno Seys
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]