Copycollectief Ink presenteert zich met… copy ads

Crea / News

Ink is een collectief van tien handen op een toetsenbord dat voor creatieve en originele copy tekent. Het is ook de pen achter de ‘Ik u ook’-campagne die Gent tijdens de lockdown roze kleurde, troost bood en een spontane glimlach serveerde. Oprichter Jill Mathieu en haar schrijftroepen werden er ‘Mens van het Jaar’ mee in Weekend Knack.

goodcopy.ink

Ink schrijft naar eigen zeggen goeie copy voor goed volk. Mathieu verklaart zich nader: “Voor mensen, merken en organisaties die het menen en die met poer in hun derrière communiceren. Strijders, heersers en zachtmoedigen wiens ambities verder reiken dan hun jaaromzet, quoi. Hen willen we helpen om de juiste woorden te vinden. Want woorden hebben waarde.”

Concreet vertaalt zich dat onder andere naar videoscenario’s voor de Wereldgezondheidsorganisatie, copy-advertenties voor Kick Cancer, verbale branding voor Cambio, radiocampagnewerk voor Ancienne Belgique, storytelling voor Cowboy of ghostwriting voor andersdenkende auteurs.

good copy, bad copy

Het collectief stelt zich nu voor met een reeks onversneden copy-advertenties, waarin de woorden goed gewikt werden. Ilona Lodewijckx, Jill Mathieu en Filip Vandewiele bijten de spits to the point af. What’s in a name? stond in voor het grafisch ontwerp.

Credits

Studio: What’s in a name?
Client: ink
Contact: Jill Mathieu
Concept: Filip Vandewiele
Copywriting: Ilona Lodewijckx, Jill Mathieu en Filip Vandewiele
Design: Bruno Seys