Ink is een collectief van tien handen op een toetsenbord dat voor creatieve en originele copy tekent. Het is ook de pen achter de ‘Ik u ook’-campagne die Gent tijdens de lockdown roze kleurde, troost bood en een spontane glimlach serveerde. Oprichter Jill Mathieu en haar schrijftroepen werden er ‘Mens van het Jaar’ mee in Weekend Knack.
goodcopy.ink
Ink schrijft naar eigen zeggen goeie copy voor goed volk. Mathieu verklaart zich nader: “Voor mensen, merken en organisaties die het menen en die met poer in hun derrière communiceren. Strijders, heersers en zachtmoedigen wiens ambities verder reiken dan hun jaaromzet, quoi. Hen willen we helpen om de juiste woorden te vinden. Want woorden hebben waarde.”
Concreet vertaalt zich dat onder andere naar videoscenario’s voor de Wereldgezondheidsorganisatie, copy-advertenties voor Kick Cancer, verbale branding voor Cambio, radiocampagnewerk voor Ancienne Belgique, storytelling voor Cowboy of ghostwriting voor andersdenkende auteurs.
good copy, bad copy
Het collectief stelt zich nu voor met een reeks onversneden copy-advertenties, waarin de woorden goed gewikt werden. Ilona Lodewijckx, Jill Mathieu en Filip Vandewiele bijten de spits to the point af. What’s in a name? stond in voor het grafisch ontwerp.
Credits
Studio: What’s in a name?
Client: ink
Contact: Jill Mathieu
Concept: Filip Vandewiele
Copywriting: Ilona Lodewijckx, Jill Mathieu en Filip Vandewiele
Design: Bruno Seys
Business Development & Online Community Manager bij TADA
WIE ZIJN WE? TADA is een voortdurend groeiend lerend netwerk, dat bekend staat om […]
Market Intelligence Executive (media research) bij VAR
OVER VAR Var, de reclameregie van de VRT, positioneert zich als ‘matchmaker’ voor […]
Expert Business Intelligence bij VAR
OVER VAR Var, de reclameregie van de VRT, positioneert zich als ‘matchmaker’ voor […]
CLIENT SERVICES EXECUTIVE (SALES SUPPORT) bij VAR
Over Var Var, de reclameregie van de VRT, positioneert zich als ‘matchmaker’ voor […]