Cornet en Dallas maken straffe ‘comebak’

Traditionele bierbrouwers gebruikten vroeger houten bierbakken. Deze werden ingezet voor stockage en transport van bier, voor de komst van de plastieken versie. Tot op vandaag staat de houten bak voor vakmanschap in een pure, niet-industriële manier. Biermerk Cornet wou dit authentiek gevoel terugbrengen, maar dan op een hedendaagse manier. Enter Dallas.
De houten bak moest een deel worden van het interieur van huidige en toekomstige klanten. Een unieke must-have. En ze moesten natuurlijk ook een duidelijk Cornet-signatuur dragen, daarom zorgde Dallas voor een authentiek en tegelijk hedendaags ontwerp. Via laser werd het zwarte logo op de houten bakken aangebracht, de hoeken kregen een afwerking met zwart staal.
Omdat Cornet over een sterk geëngageerde online community beschikt, koos het bureau voor de sociale media als kanaalkeuze voor de lanceringscampagne. Aangezien Cornet hard wil inspelen op de decoratieve waarde van de houten bakken, moesten de campagnefoto’s dit beklemtonen. Dallas werkte zes DIY-projecten uit, zoals een salontafel en schoenenkast. Elk project werd gefotografeerd en deze foto’s vormden de basis voor de online campagne. Aansluitend ontwierp het bureau ook een crate cover met inspirerende foto’s om de vraag naar het nut van de houten bakken op het winkelpunt weg te nemen.
De social campagne werd opgedeeld in vier fases. Eerst maakte Dallas Cornet-fans en beerlovers warm voor de komst van de nieuwe bakken. De focus: de houten bakken zijn het perfecte geschenk om bij je familie en vrienden te scoren. In een tweede fase wilde het bureau vooral inspireren. Niet alleen richtte Dallas de social posts op de fans en beerlovers, nu werden ook interieur- en designliefhebbers aan de doelgroepen toegevoegd.
De hoofdrolspelers in de derde fase waren influencers, die passen binnen het profiel van Cornet. Zij gingen zelf aan de slag met de houten bakken onder de hashtag #cornetdesign. Via de swipe-up call-to-action belandden bezoekers op de webshop. De creaties van de influencers werden vervolgens via de sociale kanalen van Cornet geshared. Tot slot zette Dallas ook de hashtag #cornetdesign in voor het grote publiek en de Cornet-fans. Zij werden aangemoedigd om hun eigen creaties te delen.
Opgenomen worden in het vaste aanbod van supermarkten en drankenhandels was de belangrijkste doelstelling voor Cornet. De houten bakken werden gelist bij Carrefour, Makro, Prik & Tik en Belbev.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]