Corona Direct en Accenture Song verzekeren de Belgische baksteen in de maag

Niemand ter wereld is zo bezeten van bouwen en verbouwen als de Belg. Dat verdient een woningverzekering die perfect bij die renovatiedrang past, hoeveel je ook aan je huis aanpast. Precies wat de Woningverzekering van Corona Direct wil doen.
De baksteen in de maag, we kennen ‘m allemaal. Want wij Belgen hebben wonen tot een kunst verheven. Met ons eigen huis als een blank canvas waarop we onze bouw- en verbouwdrang een heel leven lang kunnen botvieren. Paul Wauters, Creative Director Accenture Interactive: “De cijfers over Belgen en hun bouwdrang zijn opmerkelijk. We wonen gemiddeld 30 jaar in hetzelfde huis, dat we tot 4 keer toe verbouwen. En we steken voor maar liefst 50% van de werken zelf de handen uit de mouwen. Die noeste toewijding aan onze thuis, dat verdient een toepasselijke ode.”
De Woningverzekering per kubieke meter, ideaal voor renoveerders
Met de Woningverzekering per kubieke meter heeft Corona Direct een uniek aanbod op de markt. Kopen of bouwen en dan hier en daar verbouwen? Je blijft altijd correct verzekerd, want je premie wordt berekend op het volume van je huis. En je kan ‘m bovendien makkelijk zelf online simuleren, via een ingenieuze tool. Even je adres ingeven en je weet het meteen. Caroline Stevens, Communication & Brand Manager Corona Direct: “Het is verrassend om te zien hoe zot we zijn van onze woning, maar hoe weinig we stilstaan bij onze woningverzekering. Met onze verzekering per kubieke meter is dat nu verantwoord, want zolang het volume van je huis niet verandert, zit je goed.”
Om al die opmerkelijk Belgische karaktertrekken in de kijker te zetten, schreven de creatieven bij Accenture Song een ode aan de baksteen in de maag op de tonen van ons nationale volkslied. Je ziet en hoort de campagne met de herkenbare beats van de Brabançonne vanaf 12 september op tv, radio en online. Benieuwd of de Woningverzekering ook past bij jouw (ver)bouwkriebels? Je kan de (her)berekening doen op www.coronadirect.be/nl/wonen/eigenaars/
Credits
Client: Corona Direct
Client contacts: Karel Byloos, Caroline Stevens
Agency: Accenture Song
Creative Director: Paul Wauters, Klaartje Galle
Creatives: Lina Akbarzadeh, Willem De Geyndt, Danny Vissers, Ann Vanminsel, Eric Maerschalck
Account Team: Sien Vrebos, Carlota Schuermans en Jonas Moors
Strategy: Christ’l De Jonghe, Thomas Jossa
Media agency: Initiative
Film production: Ristretto
Executive Producer: Lies Bronselaer
Line Producer: Audrey Dierckx
Director: Benny Vandendriessche
DOP: Ivo Nelis
Illustration & Animation Production: De Kwekerij
Creative/AD: Barbara Vandekonijnen
Illustration/Motion Design: Robbert Roos, Reyes Alvarez
Sound Production: Sonhouse
Production & Casting: Sandy Leemans
Audio regie: Thierry Van Durme
Audio techniek: Pierre-Etienne Bonnet
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]