Het mag duidelijk zijn, thuiswerk is een deel van ons leven geworden. Werknemers én werkgevers hebben er zich aan aangepast en huizen werden home offices. Prima. Maar de enige die nog niet helemaal is aangepast aan deze nieuwe wereld, is onze auto. Want die staat tegenwoordig een pak meer stil en heeft nog wat heimwee naar vroeger, volgens de nieuwe campagne voor de Kilometerverzekering van Corona Direct.
De campagne vertrekt vanuit de bekende hit ‘Je veux de l’amour’ van Robert Charlebois (die wij kennen in de knappe cover van Raymond van het Groenewoud). Het lied wordt voor de gelegenheid ingezongen door een nostalgische auto, die ook z’n recente verleden bezingt. Je veux faire un tour, schreeuwt de wagen uiteindelijk uit. Tijd voor een Kilometerverzekering, zegt Corona Direct. Want multimobiliteit is geen tijdelijk fenomeen, maar een deel van ons leven én de toekomst. Bij het nieuwe nummer werd ook een video gemaakt, waarin we verschillende auto’s mistroostig voor het huis zien staan terwijl hun baasjes - euh eigenaars - thuis aan het werken zijn, of met de fiets op pad gaan. “We waren onmiddellijk gecharmeerd door de emotionele insteek van de campagne. Tenslotte, de relatie die we al jarenlang hebben met onze wagen, verandert op dit moment radicaal. Hoog tijd om ook die autoverzekering te herbekijken”, zegt Karel Byloos, hoofd Marketing & Communication van Corona Direct.
Paul Wauters, executive creative director van Accenture Interactive: “Emotie creëren met stilstaande auto’s, het was eens iets anders, maar het origineel van dit lied is zo formidabel melancholisch dat we vooral zo dicht mogelijk bij de originele intentie moesten blijven, en de tekst net dat kleine twistje geven voor maximaal effect. Met Renée (Vermeire, producer) hebben we dankzij een demo de rechthebbenden kunnen overtuigen, die aanvankelijk hadden geweigerd. Onze versie was voor hen uiteindelijk toch voldoende trouw aan de artistieke intentie van de auteurs."
Het nummer wordt ingezet in verschillende formaten op radio en in online video, en wordt ondersteund door een tactisch luik in affichage, social media en bannering, waar ook de nieuwe branding van het merk werd in doorgetrokken.
https://www.youtube.com/watch?v=iZ8k49VR6B0&feature=emb_imp_woyt
Credits
Agency: Kunstmaan I Accenture Interactive
Klant: Corona Direct Verzekeringen
Marketing: Karel Byloos, Els Blaton
Creative Directors: Paul Wauters, Klaartje Galle
Creatie: Johan Van Oeckel, Olaf Meuleman, Paul Wauters
Account: Virginie Hayet, Julia De Reuwe, Jonas Moors
Strategie: Christ’l De Jonghe
DTP: Dries Oostens
Head of production: Renée Vermeire
Film Production company: Who Killed Joe
Executive producer: David Vermander
Line producer: Niki Michiels
DOP: Hyun De Grande
Illustraties: De Kwekerij
Creative/art direction: Barbara Vandekonijnen
Illustratie/motion design: Robbert Roos
Illustratie: Stefani Servaege
Motion design: Freya Pede
Sound production company: Het Geluidshuis
Productie & casting: Christel Gysemberg
Muziekproductie & regie: Koen Brandt
Sound: Patrick Voets & Olivier Marga
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]