Côte d’Or en Amphion geven kerstboom van Brussel een unieke betekenis 

Crea / News

Deze feestdagen organiseert Côte d’Or, in samenwerking met Amphion, een bijzondere eindejaarscampagne in het teken van solidariteit. In samenwerking met Stad Brussel en Make-A-Wish Belgium gaven ze de iconische kerstboom op de Grote Markt een nieuwe laag van betekenis.

De boom, elk jaar hét pronkstuk van België, wordt dit jaar versierd met 180 goudkleurige olifanten, geïnspireerd door het logo van Côte d’Or en voorzien van het logo van Make-A-Wish Belgium. Deze olifanten worden vervolgens online geveild, waarbij de volledige opbrengst bestemd is om dromen waar te maken voor kinderen met een levensbedreigende ziekte. 

Bekende gezichten versterken de actie

De veiling wordt versterkt door de steun van bekende Belgen zoals Average Rob, BJ Scott, Christoff, Coline en Antoine van Colt, De Romeo’s, Dina Tersago, Gunther Neefs, Koen en Kris Wauters van Clouseau, Lindsay, Mustii, Pommelien Thijs en Stromae. Ook sporthelden zoals de Rode Duivels en Red Flames geven de campagne extra glans.

De kracht van een klein gebaar

De olifanten worden geveild van 29 november 2024 tot 5 januari 2025 via http://cotedor.makeawish.be. Naast de veiling nodigt een digitale campagne consumenten uit om hun Côte d’Or Bouchée-moment te delen op Facebook of Instagram. Elke post met de hashtag #cotedormakeawish levert € 0,50 op voor Make-A-Wish Belgium én geeft deelnemers de kans om een jaar lang gratis Côte d’Or Bouchées te winnen.

Een voorsmaakje op de feestdagen

Om het plaatje compleet te maken, kunnen bezoekers van Winterpret Brussel genieten van een Côte d’Or Bouchée – de iconische olifantvormige praline – tijdens samplingmomenten in samenwerking met BANANAS.