CPH‐model De Tijd en L’Echo waarborgt brand safety

Marketing / News / Research

de tijd echoTrustmedia, de reclameregie van De Tijd en L'Echo, lanceerde in 2016 het op viewability gebaseerde Cost Per Hour‐model. CPH‐campagnes vertegenwoordigden in 2016 al 15% van alle displaycampagnes op de websites van De Tijd en L’Echo. Ook in 2017 blijft het aandeel verder groeien.

Met het CPH‐model biedt Trustmedia haar klanten de absolute garantie op high performance digitale campagnes. CPH‐campagnes worden gedreven vanuit nieuwe KPI’s zoals aantal uren effectief gezien, ad recall, brand awareness en brand safety. Het CPH‐model van Trustmedia verzekert 100% viewability, sluit fraude uit (100% human traffic), garandeert een context van kwaliteitsvolle content en houdt enkel rekening met advertenties die minimum 5 seconden gezien zijn. Bovendien betaalt de adverteerder uitsluitend per geziene advertentie op basis van tijd.

De gevoerde CPH‐campagnes op de websites van De Tijd en L’Echo tonen aan dat deze campagnes door een lezer gemiddeld 7,5 keer langer worden gezien. Ze vertonen een gemiddelde brand uplift van 30% en een CTR die 3 tot 4 keer hoger ligt t.o.v. andere display campagnes. De totale interactietijd met CPH‐ campagnes is bovendien gemiddeld 27 keer langer. De websites van De Tijd en L’Echo bieden de geschikte omgeving voor CPH‐campagnes. De continue investering in premium content met een zeer hoge aandachtswaarde loont en zorgt voor een hoge kwaliteitsvolle inventaris.