Eind vorig jaar besliste Sam De Vriendt om Boondoggle te verlaten, waar hij deel uitmaakte van het managementteam. Hij begon er in 2014 als freelance creatief, waarna hij eerst copy director en een half jaar later executive creative director werd van het 100-koppige bureau.
Hij zette nog mee de lijnen uit voor de nieuwe visie van Boondoggle, met service design als belangrijke focus, aanvullend op de merkcommunicatie-expertise waarvoor het bureau al jaren bekend is. Nu wil De Vriendt opnieuw zijn eigen weg gaan. De samenwerking loopt nog tot half februari, waarna hij de tijd neemt om nieuwe plannen te maken.
Vanaf heden zullen Merel Van den Broeck en Frederik Clarysse de creatieve teams leiden en de bureauvisie verder uitrollen als creative directors. Merel Van den Broeck werkte bij Happiness, Air en Duval Guillaume, voor ze naar Boondoggle overstapte. De voorbije jaren heeft haar creatief werk erkenning gekregen op verschillende reclamefestivals, waaronder Eurobest, Cannes Lions en CCB.
Frederik Clarysse liep zijn parcours langs Famous, Havas en LDV United. Zijn scherpe geest én pen bezorgden hem al meerdere prijzen op festivals als Eurobest en Cannes Lions.