In de tweede week van augustus vond de juryweek van de Creative Belgium Awards 2020 plaats bij Fosbury & Sons in Brussel. Gedurende vier dagen debatteerden vier verschillende jury’s over het ingezonden werk en werd beslist welke campagnes op 4 september bekroond zullen worden als het beste werk van 2019.
Enkele cijfers over de inzendingen van dit jaar: er waren 646 inzendingen (+4% vs. vorig jaar), er waren 51 entrants (+4% vs. vorig jaar) en 85% van de inzendingen is for profit (vs. 80% in 2019). 47% van de deelnemers nam de afgelopen jaren niet deel aan de competitie. Creative Belgium is zeer tevreden dat de verbreding die ze nastreeft zich verder zet.
Shortlist
En de shortlist zelf? Er zijn dit jaar 202 shortlisted campagnes, waarvan 86% for profit. Het gaat om 84 unieke campagnes, waarvan er 56 bekroond zullen worden. U vindt de volledige shortlist via deze link.
Uitreiking awards
Op basis van de huidige richtlijnen van de overheid zal Creative Belgium dit jaar geen live prijsuitreiking in Knokke kunnen houden. De winnaars worden live aangekondigd op Instagram op 4 september om 16h00. “Less is more” in deze vreemde tijden, maar de winnaars verdienen het nog steeds om te schitteren. Vandaag kan er geen podium zijn, maar Creative Belgium hoopt de intensiteit van het magische moment te zien op sociale netwerken, waar we nog steeds voor elkaar kunnen applaudisseren. Dus tune in op Instagram op 4 september om 16 uur en volg live de bekendmaking van de resultaten.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]