Creative Belgium sloot vorige week de inschrijvingen voor de Creative Belgium Awards 2016 af. De jury's kunnen aan de slag. En de juryleden zijn bij deze gewaarschuwd: het aantal inzendingen ligt net iets hoger dan vorig jaar. In 2015 waren er 715 inzendingen, dit jaar stopte de teller bij 733. "Een goed jaar voor Creative Belgium," besluiten Isabel Van den Broeck en Greet Wachters van Creative Belgium.
De grootste categorieën blijven die van Media en Craft (30% van het totale aantal inzendingen). Die twee categorieën worden gevolgd door Film, waar 40% meer inzendingen te noteren vallen dan vorig jaar. De grootste klimmer is echter Radio, waar het aantal inzendingen meer dan verdubbeld is ten opzichte van vorig jaar. Intussen blijft Innovative jaar na jaar groeien, deze keer klokte de groei af op 57%. De categorieën Outdoor en Design zagen het aantal inzendingen slinken met 30%. Dat motiveert Creative Belgium naar verluidt nu al om volgend jaar meer nadruk te leggen op deze categorieën.
Zoals gezegd kunnen de jury's aan de slag. Eind april leggen ze alle cases naast elkaar en op 27 mei, tijdens de CCB Awards 2016, krijgen we te horen hoe de jury's hebben geoordeeld...
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]