Creative Belgium Awards Grand Prix voor TBWA\Belgium en McDonalds

Awards / News

Veel toelichting heeft dit niet nodig: de Creative Belgium Awards Grand Prix 2021 gaat enthousiast naar TBWA\Belgium en McDonalds voor The M Effect.

De kinderen in ons land hadden het tijdens de coronacrisis hard te verduren. Door de lockdown konden ze niet veel kanten meer uit. Logeerpartijtjes of spelen bij vriendjes konden ze vergeten, bezoekjes aan de grootouders waren uitgesloten. Zwembaden, pretparken, zoo’s, cinema’s en restaurants waren dicht. Eén van de weinige pleziertjes die hun was gegund, was een rit naar de McDrive bij McDonald’s. Want afhalen mocht nog.

McDonald’s België besloot een campagne te voeren als ode aan al die kinderen die nu al maandenlang uit het venster staren op zoek naar een glimpje hoop. En die af en toe beloond worden voor hun geduld. Reclamebureau TBWA\Brussels vatte dat gevoel treffend samen in één beeld, met de hulp van de Belgische fotograaf Jef Boes. Hij capteerde de blik van kinderen in de auto, met op het raam de reflectie van de wereldberoemde gouden bogen van het McDonald’s-logo. De foto’s zijn zo sprekend dat geen tekst of signatuur meer nodig waren.

De campagne verscheen in de vorm van posters, printadvertenties en op social media.

Credits

Chief Marketing Officer: Philipp Wachholz

Marketing Manager: Laurence Anckaert

Marketing Supervisor: Laurie Struyf

Marketing Supervisor: Athina Manirakiza

Franchisé & Restaurant Owner: Xavier Gerard

Agency: TBWA Belgium

Creative Director: Jeremie Goldwasser

Art-Director: Thibaut Castaing

Copywriter: Gil Gauniaux
Art-Director: Marie-Laure Cliquennois

Photographer: Jef Boes

Agency Photographer: Initials-La
Art Buyer: Elly Laureys (Make)
Studio: Annick Cohen & Léa Leborgne

Client Service Director: Geert Potargent

Account Director: Tom Eilers

Account Manager: Line Martens