Creative Belgium Awards Grand Prix voor TBWA\Belgium en McDonalds
Veel toelichting heeft dit niet nodig: de Creative Belgium Awards Grand Prix 2021 gaat enthousiast naar TBWA\Belgium en McDonalds voor The M Effect.
De kinderen in ons land hadden het tijdens de coronacrisis hard te verduren. Door de lockdown konden ze niet veel kanten meer uit. Logeerpartijtjes of spelen bij vriendjes konden ze vergeten, bezoekjes aan de grootouders waren uitgesloten. Zwembaden, pretparken, zoo’s, cinema’s en restaurants waren dicht. Eén van de weinige pleziertjes die hun was gegund, was een rit naar de McDrive bij McDonald’s. Want afhalen mocht nog.
McDonald’s België besloot een campagne te voeren als ode aan al die kinderen die nu al maandenlang uit het venster staren op zoek naar een glimpje hoop. En die af en toe beloond worden voor hun geduld. Reclamebureau TBWA\Brussels vatte dat gevoel treffend samen in één beeld, met de hulp van de Belgische fotograaf Jef Boes. Hij capteerde de blik van kinderen in de auto, met op het raam de reflectie van de wereldberoemde gouden bogen van het McDonald’s-logo. De foto’s zijn zo sprekend dat geen tekst of signatuur meer nodig waren.
De campagne verscheen in de vorm van posters, printadvertenties en op social media.
Credits
Chief Marketing Officer: Philipp Wachholz
Marketing Manager: Laurence Anckaert
Marketing Supervisor: Laurie Struyf
Marketing Supervisor: Athina Manirakiza
Franchisé & Restaurant Owner: Xavier Gerard
Agency: TBWA Belgium
Creative Director: Jeremie Goldwasser
Art-Director: Thibaut Castaing
Copywriter: Gil Gauniaux
Art-Director: Marie-Laure Cliquennois
Photographer: Jef Boes
Agency Photographer: Initials-La
Art Buyer: Elly Laureys (Make)
Studio: Annick Cohen & Léa Leborgne
Client Service Director: Geert Potargent
Account Director: Tom Eilers
Account Manager: Line Martens