Creative Belgium Awards opent inschrijvingen en duidt voorzitters aan

Awards / Communication

beeld_website Creative Belgium 2019Al 35 jaar erkent en ondersteunt Creative Belgium het beste Belgische werk voor merken en ondernemingen. Deze bekroning gebeurt met het iconische hoedje. "Maar dit beeldje is meer dan enkel een award," zegt Isabel Van den Broeck, managing director van Creative Belgium. "We willen van ons hoedje ook een symbool maken dat aanmoedigt om vooruit te kijken. Als organisatie willen we de toekomst van de Belgische creatieve industrie omarmen en onze belangrijkste troef, met name creativiteit, blijven promoten. We willen samen met onze leden een visie neerzetten voor de toekomst en straf werk voor merken blijven ondersteunen en erkennen alsook iedereen die eraan meewerkt. Het menselijk kapitaal in onze business maakt ons uniek en onvervangbaar. Deelnemen aan de Creative Belgium Awards kan uiteraard eer en erkenning opleveren, maar het ingezonden en bekroonde werk zal ook mee de toekomst van ons vak bepalen. Guess what ? You better not miss it...”
Creative Belgium kondigt bij de start van het awardsseizoen - inschrijven kan namelijk vanaf nu - ook al meteen zijn voorzitters aan. De Jury Direct, Film, Outdoor, Press, Radio wordt geleid door Antoinette Ribas, art director bij DDB Brussels.  De Jury Brand Experience & Activation, Digital, Creative Data, Media, PR is in goede handen bij Joost Berends, creative director & owner van mortierbrigade. Hendrik Everaerts, creative director bij  TBWA Brussels, leidt de Jury Design en de juryvoorzitter voor Innovative, Integrated & Grand Prix for Good zal opnieuw een internationale genodigde zijn. De naam wordt begin maart bekend gemaakt.
En handig om te weten als u begint in te schrijven:

    • Nieuwe categorie: Creative Data
    • Nieuwe subcategorieën in Media: Top Topical – Mobile – Excellence in Media
    • Nieuwe subcategorieën in Digital: Use of Talent & Influencers – Creative use of Technology – Digital Craft
    • Nieuwe subcategorie in Radio & Audio: Sonic Branding
    • Nieuwe subcategorieën in Design: Graphic Design: Way-finding & environmentalgraphics – Stationery – Moving images

Een belangrijke regel voor campagnes in self-promotion: deelnemers kunnen enkel in de subcategorie self-promotion in Media inschrijven. Sinds 2017 is er al een lager tarief van toepassing voor de categorie Design, om de wedstrijd toegankelijker te maken voor kleinere studio’s en ontwerpers. Vanaf dit jaar krijgen freelance creatieven en 1-person agencies ook extra korting.