Creative Belgium eert nieuw bloed en nieuw talent

Awards / News

creative belgiumNaar goede gewoonte reikt Creative Belgium in samenwerking met D&AD de New Talent Awards 2018 en de New Blood Awards 2018 uit. De winnaars van de New Blood Awards 2018 zijn bekend, en er staat een Belgisch team op de lijst: Lenie Dankers en Jordy Clous van Sint-Lucas Antwerpen wisten de jury te overtuigen met hun werk voor Hellmann’s. Op 12 juli, tijdens de New Blood Awards Ceremony in Londen, wordt onthuld welk potlood ze hebben gewonnen. Creative Belgium streeft ernaar Belgisch talent aan te moedigen, dus voor elke inzending van de New Talent Award betaalde Creative Belgium de toegangsprijs voor de New Blood Awards. Dit jaar waren 30 Belgische inzendingen in de running.
Ook de shortlist voor de New Talent Awards 2018 werd intussen bekendgemaakt. 30 studententeams van vijf hogescholen dongen mee, met werk voor een merk naar keuze: Adidas, Antalis&Conqueror, Bacardi, Burger King, Digital McKinsey, giffgaff, JCDecaux en Hellmann’s.
ESA Saint-Luc Tournai kaapt drie plaatsen weg, met de campagnes ‘Make some watts!’, ‘The Caring Gym’ en ‘The Useful Sweat’ (Adidas). Ook Lenie Dankers en Jordy Clous van Sint-Lucas Antwerpen veroverden hun plek met ‘Drecipes - drie out every drop’ voor Hellmann’s. Alle studenten en leraren zijn uitgenodigd op de Creative Belgium Awards in Knokke (1 juni), waar de winnaar bekendgemaakt zal worden.

De jury voor de New Talent Award 2018 bestaat uit: Naim Baddich (Serviceplan), Tom Meijer (mortierbrigade), Mateusz Mroszczak (Happiness), Antoinette Ribas (DDB) en Quentin Watelet (20something).