Creative Belgium lanceert mentorship voor vrouwelijke en non-binaire creatieven

Communication / News

De resultaten van het onderzoek “Voices of our Industry” zijn nog steeds een leidraad voor Creative Belgium om een meer inclusieve en vooruitstrevende industrie te worden. Daaruit bleek o.a. dat creatieve departementen zeer homogeen zijn. Minderheidsgroepen moeten dus zichtbaarder worden. Studies bewijzen dat diversiteit ook tot een hoger rendement leidt. McKinsey toont aan dat bedrijven die hoog scoren op genderdiversiteit 21% meer winst maken en 27% beter scoren in waardebepaling. Als duidelijk antwoord hierop start Creative Belgium in oktober met het aanbod van coaching en training voor vrouwelijke en non-binaire creatieven. “Creative Boost is ontstaan om ondervertegenwoordigde creatieven - in dit geval jongere vrouwelijke en niet-binaire creatieven - te helpen hun weg te vinden in onze industrie, ervaring op te doen en sneller te groeien. Voor alle duidelijkheid: het gaat niet om het oplossen van een probleem, het gaat om potentieel," zegt Isabel Van den Broeck, managing director Creative Belgium.

De reeks cursussen is ontwikkeld om vrouwelijke en non-binaire creatieven te helpen meer zelfzeker te worden, de lat hoger te leggen en sneller te groeien binnen hun carrière. Onze industrie heeft veel getalenteerde mannelijke creatieve leiders, deze reeks is er voor ondervertegenwoordigde creatieven die actief de status quo uitdagen. De mentors zijn sterke namen uit ons vak: Marie-Laure Cliquennois, Antoinette Ribas, Sandra Bold, Senta Slingerland, Emily Rammant, Katrijn De Wit en Katrien Bottez.

Alle corporate members van Creative Belgium hebben recht op 1 gratis inschrijving. Creative Boost loopt van 21 oktober 2022 tot 9 maart 2023. Niet-leden betalen 999 euro (excl. BTW) voor een traject van 22 uur opleiding en coaching.