Creative Belgium trapt New Talent Award 2022 af

Awards / News

Creative Belgium pakt uit met de zevende editie van de New Talent Award. In samenwerking met D&AD New Blood daagt de New Talent Award ook dit jaar Belgische studenten in advertising, communicatie en design uit om op één of meerdere briefings van 18 internationale topmerken te werken. Onder meer Netflix, BBC, Chivas Regal, Snapchat en Google roepen jong talent op om de wereld te laten zien wat ze waard zijn.

In het licht van haar missie om de next generation te ondersteunen, kunnen studenten ook dit jaar via Creative Belgium in contact komen met een mentor uit de Creative Belgium community. Nieuw dit jaar, zijn Mentor-at-Home-sessies voor een selectie van briefngs waarbij professionals uit het vak inzoomen op de briefngs en de studenten op weg helpen met een live Q&A. Enkele weken later worden één-op-één review sessions ingelast met de deelnemende teams. Zo hoopt Creative Belgium niet alleen het beste in de Belgische deelnemers naar boven te halen, maar hen ook een waardevolle eerste ervaring in de sector te bieden. De Mentor-at-Home briefing sessions zullen plaatsvinden tussen 29 November en 2 December 2021. “België is een klein land, rijk aan creativiteit. Als organisatie van en voor de sector, vinden we het belangrijk om de volgende generatie van creatief talent op de kaart te zetten en hen te helpen hun weg te vinden. De Creative Belgium community ondersteunt samen met ons deze missie door hun expertise en ervaring te delen in het mentorship programma. Door de steun van onze leden, kunnen we verder ook de inschrijvingen van de Belgische deelnemers bij D&AD New Blood voor onze rekening nemen, wat bijdraagt aan onze missie om Belgisch talent te exporteren. Fingers crossed voor alweer minstens één New Blood Pencil in Londen in 2022,” zegt Liesl Dejonghe, community & Project Manager bij Creative Belgium.