Willen adverteerders nog wel creatieve reclame?

News

creativityLast call: Tijdens zijn volgende Creative Session op 29 maart nodigt Creative Belgium Ikea, Klara, Lidl en Telenet uit. Zij zullen het hebben wat hen stimuleert om te blijven werken aan een betere toekomst voor merken, een toekomst waarin creativiteit van belang is. Tijdens deze creative session - voor de gelegenheid een XL-versie - wil Creative Belgium de waarde van creativiteit voor winstmerken benadrukken. Op de sprekerslijst prijken namen als Marc Fauconnier (FamousGrey), Geoffrey Hantson (Happiness Anywhere), Jeroen Bal (Lidl Belux), Sebastien De Valck (BBDO Belgium), Miguel Aguza (IKEA Belgium), Filip Nuyts (Telenet) en Chantal Pattyn (Klara).
Een unieke 'cast', met een actueel insteek. Want niet de commerciële, maar de non-profitmerken domineerden de laatste jaren de award-shows en gingen met de meeste Belgische hoedjes of Gouden Leeuwen in Cannes lopen. Naar aanleiding van deze vaststelling riep Marc Fauconnier, CEO van FamousGrey, in een opiniestuk in De Tijd op om terug meer in te zetten op sterk creatief werk voor commerciële klanten. En Geoffrey Hantson van Happiness vraagt zich hardop af waarom veel adverteerders gewoon bureaus niet meer vertrouwen als het gaat om een creatieve oplossing voor een probleem.
Meer informatie over het programma en inschrijvingen vindt u op de website van Creative Belgium. De toegang is gratis voor leden van Creative Belgium (die zich weliswaar moeten registreren!), anderen betalen 50 euro. Wie alvast wat wil opwarmen, kan in het nieuwste PUB-nummer terecht, want daarin kaarten we hetzelfde thema aan.