Creative director Vincent Daenen naar The Oval Office

News / People

Creative director Vincent Daenen trekt naar The Oval Office. Hij brengt meer dan 25 jaar ervaring in het bedenken van creatieve concepten en award-winning campagnes mee naar het experience-driven bureau. Hij treedt ook toe tot het management van het bureau naast ​ Isabelle De Schryver (head of client services), Bart De Leeuw (strategy director) en managing director Olivier Trop. Vincent Daenen was actief als copywriter, conceptbedenker en creatief directeur bij verschillende bureaus zoals TBWA, Famous, Duval Guillaume, Boondoggle, Mortierbrigade en BBDO. De voorbije vier jaren leidde hij de strategie en creatie bij Content Republic, de content marketing afdeling van Mediafin, uitgever van De Tijd en L’Echo

The Oval Office is sinds de start in 2012 uitgegroeid tot een sterk bureau dat actief is in België, Nederland en Frankrijk, en werkt zowel interne als externe campagnes uit voor merken als Actiris, Aéroport de Paris, Bol.com, BMW, Delhaize, Deloitte, Google, Lightyear, Nintendo, Stad Gent, SD Worx, Vandemoortele, Vinci en de Vlaamse overheid. Vincent Daenen: “Ik kijk ernaar uit om samen met een hoop straffe koppen de Empathie-USP van The Oval Office tot leven te brengen. Mensen willen méér dan gewoon producten of diensten. Ze kiezen voor merken die hen begrijpen, aanvoelen en hun leven verrijken met echte ​ ervaringen. Dus helpen wij die merken ‘to connect for real’ met hun publiek.”

Olivier Trop, managing director, is een tevreden man:“Met de komst van Vincent versterken we onze ambitie op het vlak van creatie. Meer dan ooit willen we mensen en merken verbinden via geïntegreerde campagnes die vertrekken vanuit de kracht van empathie en die creatieve communicatie en live belevingen combineren. We zijn overtuigd dat we samen met Vincent de creatieve lat nog hoger zullen leggen.”