Na een pauze keert Flanders DC dit jaar terug met een derde editie van Creative Ville: een inspiratie- en netwerkconferentie in Vlaanderen voor de hele creatieve sector. Het opzet: elkaar inspireren rond creatief ondernemerschap en contacten over sectoren heen stimuleren.
Van architectuur tot reclame, van design tot film: Vlaanderen heeft een bruisende creatieve sector die meer dan 170.000 Vlamingen tewerkstelt. Een bloeiende creatieve sector prikkelt ons dagelijks op artistiek, intellectueel en emotioneel vlak en maakt Vlaanderen tot een aantrekkelijke creatieve en culturele hotspot waarmee we ons op internationaal vlak onderscheiden. Daarnaast is de creatieve sector vaak een early adopter van de nieuwste technologieën en businessmodellen en daardoor ook een aanjager van innovatie. Het vrijwaren van die creatieve vrijheid, de balans tussen maatschappelijke en economische impact in evenwicht houden, omgaan met het onzekere aspect van innoveren en het rijmen van creativiteit met succesvol ondernemerschap is echter niet vanzelfsprekend. Vaak blijven de diverse creatieve subsectoren daarbij steken bij de eigen gekende manieren van werken. “We stellen telkens vast hoe verfrissend creatieve ondernemers het vinden om inspiratie op te doen bij peers in andere creatieve sectoren: het levert hen nieuwe ideeën op rond hun werk & bedrijfsvoering en het helpt hen hun gangbare netwerk te verbreden,” vertelt Carlo Vuijlsteke, projectmanager bij Flanders DC, “vandaar dat we Creative Ville willen uitbouwen tot een vast ontmoetingsmoment voor de hele sector."
Onder andere internationale sprekers zoals Rolf Hay, Co-founder van het Deense designmerk HAY en Mike Monteiro, een wereldwijd gelauwerd spreker over design vanuit business perspectief; schrijver, co-founder en design director bij Mule Design uit San Francisco zullen op het Creative Ville podium hun inzichten delen. En o.a. Bert Hamelinck, co-founder en managing director van internationaal productiehuis Caviar, technologiekunstenaar Dries Depoorter, auteur Dimitri Verhulst en galeriehoudster Sofie Van de Velde getuigen over het vooruitstrevende, creatief vernieuwende maar ook soms weerbarstige en onzekere karakter van de sector dat vaak gedurfd ondernemerschap vraagt. Afspraak op 22 november 2019.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]