Creatives Upgrades in de laatste rechte lijn
Brightfish startte een creatieve reclamecompetitie samen met Donald Muylle, alom gekend als de reclameman van DOVY. Ondertussen zijn de vijf finalisten van Creative Upgrades gekend. Het gaat om de volgende namen:
A. Keukenrestjes
Famous, Jolien Elegeert
Famous, Chiara Scherpereel
B. Kan jij beter Muyllen dan Donald?
TBWA, Lynn Pinsart
C. Op maat gemaakt
BBDO Belgium, Jutta Callebaut
BBDO Belgium, Girbe Bogaerts
D. Laminaat test
Famous, Jolien Elegeert
Famous, Chiara Scherpereel
E. Degelijke keukens
Havas Worldwide Brussels, Julie Vanderbeck
Havas Worldwide Brussels, Matthew Lootens
De jury van Creative Upgrade beoordeelde meer dan 43 scripts en storyboards en heeft de vijf scripts weerhouden die de beste creatieve upgrade gaven aan de DOVY-reclamespot. De vijf geselecteerde teams krijgen nu twee weken tijd om hun creatieve upgrade van de spot eigenhandig te produceren. Op woensdag 25 mei presenteren de teams hun productie op het grote scherm aan de jury. De jury zal na live beraadslaging meteen de winnaar bekendmaken.
Het winnend team vliegt naar Cannes en zal daar ons land vertegenwoordigen tijdens de Young Lions Competitio, in de categorie Film. Als kers op de taart zal de winnende creative upgrade ook gemaakt worden door productiehuis Caviar en vertoond worden in de Belgische bioscopen.