Creativiteit is een kostbaar goed in de reclamewereld. En nu het steeds makkelijker wordt om reclameboodschappen te skippen, zullen creatieve geesten nog meer dan voorheen het verschil moeten maken. Maar lukt dat ook? Om al hun wervelende hersenspinsels in goede banen te leiden, staat er een creative director naast of boven hen. PUB Magazine sprak met enkele creative directors. Een fragment geven we hier graag prijs. Het gaat over de dictatuur van de vergadercultuur...
In de reclamesector heerst een vergadercultuur. Heb je nog tijd om je creatief te laten gaan of hol je van de ene meeting naar de andere?
Kristof Snels (LDV United): “Vergaderen en creatieve ideeën uitwerken, dat valt samen. Wanneer ik rond de tafel zit met ons creatief team om ideeën uit te werken, is er voldoende ruimte voor creativiteit. Maar ik moet eerlijk zijn: ik zit vandaag veel vaker in meetings dan vroeger, toen ik deel uitmaakte van creatieve teams. Dat is het lot van een directeur.”
Pieter Staes (These Days): “Ik vind dat vergaderen geen probleem. Een vergadering is een ideaal moment om de ideeën van de creatieve krachten naar een hoger niveau te tillen. Dat zijn net de leuke momenten van deze job.”
Dieter De Ridder (Air): “Een van de eerste regels die ik samen met mijn collega Joeri Van Den Broeck bij Air heb ingevoerd: een briefing mag niet meer dan een half uur duren. Ik vergelijk vergaderen een beetje met kinderen krijgen: het is een kwestie van organisatie. Een goede planner slaagt er wel in om voldoende tijd vrij te maken voor originaliteit.”
Meer lezen? Lees het volledige interview in PUB Magazine.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]