Crelan en Mortierbrigade bouwen het droomhuis van de Belg

Crea / News

De woelige woningmarkt in ons land maakt het voor de gemiddelde huizenjager steeds moeilijker om in te schatten wat er realiseerbaar is met hun budget. Daarbij merken makelaars en woonkredietexperten dat de woonwensen en het budget van de Belgen steeds minder op elkaar afgestemd zijn.

Om dit tastbaar te maken, stampte Mortierbrigade het ultieme droomhuis van de Belg uit de grond. Niet met behulp van een aannemer, maar met behulp van Belgische Pinterest-data en een AI-beeldgenerator. Op basis van de moodboards die de Belgen op Pinterest maken als basis voor hun woning, werd een beeldenreeks gegenereerd zoals je die zou terugvinden in een advertentie op een immosite. Het resultaat: een vrijstaand huis met veel ramen voor veel natuurlijk licht, leefruimtes gevuld met mooie meubels en een aangename tuin.

Een leefsituatie die voor de gemiddelde Belg financieel onhaalbaar lijkt. Maar toch is het niet onmogelijk om een droomwoning te realiseren. De oplossing die Crelan daarvoor biedt, is een gesprek met je persoonlijke Crelan-agent. Dankzij de betrokkenheid die Crelan kan bieden, zijn ze in staat om samen met klanten een realistische budgettering voor hun woondromen op te stellen. Je droomwoning realiseren is dus best mogelijk, als je het goed aanpakt.

De beeldenreeks wordt ingezet op sociale media en als PR content.

Credits:

Client: Crelan
Client contacts: Frank Van Hees, Laura Spaepen, Kurt Surmont, Tess Troch & Caroline Beauvois
Agency: mortierbrigade
Partner & CEO: Jens Mortier
Partner & Executive Creative Director: Joost Berends Partner & Brand Design Director: Philippe De Ceuster Partner & Strategic Director: Vincent d’Halluin
Creatives: Michiel Baeten & Frédéric Delouvroy
Client Services Director: Catherine Hamers Media Strategist: Chenling Zhang
Account Manager: Lise Vanaverbeke Account Executive: Emma Robberechts Strategy : Francesco Caccamese
Social Lead: Lisa Smets
Cross Media Designer/DTP: Sophie Bayeul
PR agency: Brum Smith