Cresta Awards zijn bijzonder hoopvol: “marketinguitgaven gaan weer omhoog”

Awards / News

Nog een paar weken en dan sluiten de inzendingen voor de Cresta Awards, maar de organisatie spreekt nu al van een recordaantal inschrijvingen sinds 2019. “Een bewijs dat niet alleen onze awards het steeds beter doen, maar ook van de veerkracht van de industrie na een ontzettend moeilijke periode,” klinkt het.

“Vorig jaar betekende de wereldwijde situatie dat we drastisch moesten reageren. De beste manier om door te gaan met onze prijzen, in het voordeel van de industrie, was door gratis toegang aan te bieden. Dat was de enige manier om ervoor te zorgen dat al het werk dat er nog was kon beoordeeld worden,” vertelt Lewis Blackwell, CEO van de Cresta Awards, over de editie van vorig jaar. “Uiteindelijk werd het een fantastische editie, ondanks de verschrikkelijke druk die de pandemie met zich meebracht.”

Inschrijven voor de Cresta Awards is vanaf dit jaar opnieuw betalend, maar er kan tot en met 30 juni wel geprofiteerd worden van een verlaagd tarief. Die aanbieding biedt een korting van 60% op de standaardkosten. 

“Dit jaar zit de industrie duidelijk in een andere stemming,” gaat Blackwell verder. “Ongetwijfeld zijn het virus en de effecten ervan nog steeds aanwezig en heeft het een grote impact gehad op de honger naar festivals en de financiering van awarduitreikingen, maar de meesten staan ​​te popelen om weer aan het werk te gaan en investeren in het promoten en opbouwen van hun reputatie. De marketinguitgaven gaan weer omhoog.”

Werk indienen voor de Cresta Awards 2021 kan nog steeds.