Cresta Climate Challenge kiest winnaars (en daar zitten Belgen bij)

Awards / News

De winnaars van de Cresta Climate Challenge zijn gekend. Die wedstrijd werd vorig jaar in het leven groepen door de organisatie van de Cresta Awards om opkomende creatieve talenten in de kijker zetten en hun vaardigheden in te zetten om het ‘inactivisme’ tegen de klimaatverandering aan te pakken. Deelnemen was mogelijk in twee categorieën: ‘students’ en ‘young creatives’ (26 jaar of jonger).

Bij de studenten ging  ‘Mother Nature’s Power’ met de eerste plaats lopen, een mini-epos van bijna drie minuten geregisseerd door Nicolas Bori en geproduceerd door Marco Henn, beiden studenten aan de prestigieuze Filmakademie Baden-Württemberg. De productie van het uitdagende project duurde uiteindelijk drie jaar. Runner-up in de categorie is het project ‘Sense Of Place’, gemaakt door twee studenten van het Royal College of Art and Imperial College in Londen. 

En zeer mooi nieuws: in de categorie young creatives werd het prijzengeld verdeeld over twee Belgische inzendingen. The Perceivable Solutions’ van Jannes Deschacht, junior art director bij TBWA België, wint met een campagne die ons het belang van kleine gedragsveranderingen doet inzien. De andere Belgische winnaar is Arne Desmet met ‘This Is’, een krachtige aanpasbare campagne die wijst op de realiteit van de klimaatverandering en de noodzaak om van actie een lokaal verhaal te maken.