Cristal Festival 2016: de winnaars

Awards

notcomingsoon

In de categorie Integrated haalde FRED & FARID een Grand Prix en een Gold binnen voor #Notcomingsoon, de campagne voor Remy Cointreau (New York).

Van 14 tot 18 december vond het Cristal Festival plaats, het jaarlijkse Franse festival gewijd aan innovatie en digitale creaties. Lees hieronder de campagnes die tijdens deze 16de editie werden bekroond.

De Grand Prix van het Cristal Festival was weggelegd voor bureau BBDO India en haar campagne #ShareTheLoad voor P&G (India). De video, waarin een vader zich bij zijn dochter excuseert, gaat over de moeilijkheden van working mothers.

Het bureau van het jaar is BUZZMAN (Frankrijk), dat bekroond werd voor de volgende campagnes. #WhoIsTheKing voor Burger King (Frankrijk) (1 gouden, twee bronzen, twee zilveren);  Je ne supporte pas les bleus voor Elle’s imagine’nt (Frankrijk) (drie gouden, een zilveren); Nosulus Rift voor Ubisoft (Frankrijk) (vier gouden, een zilveren en twee bronzen) ; Love Your Imperfections voor The Match (Frankrijk) (een bronzen) ; My Son voor Ikea (Frankrijk) (een zilveren) ; Whopper Blackout voor Burger King (Frankrijk) (een gouden) ; Griezmann Hotline voor Puma (Frankrijk) (een gouden).

  • In de categorie Digital werd bureau OMD Taiwan bekroond. Zij behaalden een Grand Prix en een Gold voor de campagne The Voice voor Goodle (Taiwan). Ontdek alle prijzen binnen deze categorie hier.
  • In de categorie Integrated haalde FRED & FARID een Grand Prix en een Gold binnen voor #Notcomingsoon, de campagne voor Remy Cointreau (New York). Ontdek alle prijzen binnen deze categorie hier.

https://www.youtube.com/watch?v=P28yDBdf_7E

  • In de categorie Online video werden twee bureaus bekroond met een Grand Prix en een Gold. BBDO (India) met #ShareTheLoad en Wunderman (Parijs) met Journey To Your Dream/Ingrid voor Danone (Frankrijk). Ontdek alle prijzen binnen deze categorie hier.
  • In de categorie Promo & Direct werden twee bureaus bekroond met een Grand Prix en een Gold. TBWA/RAAD met One-Drop Bottle voor Pril (Verenigde Arabische Emiraten) en Nurun (Parijs) met Apartment Stores voor Delamaison (Frankrijk). Ontdek alle prijzen binnen deze categorie hier.
pril-single-drop-hed-2016

One-Drop Bottle van TBWA/RAAD voor Pril.

  • In de categorie Film haalde bureau King James Group een Grand Prix en een Gold binnen met de campagne Baby vs Dale Steyn voor New Balance (South Africa). Ontdek alle prijzen binnen deze categorie hier.

  • In de categorie Film craft werd geen enkel bureau bekroond met de Grand Prix, wel werden er meerdere Gold uitgedeeld. Ontdek alle prijzen binnen deze categorie hier.
  • In de categorie Corporate et PR werd geen enkel bureau bekroond met de Grand Prix, wel werden er meerdere Gold uitgedeeld. Ontdek alle prijzen binnen deze categorie hier.
  • In de categorie Press, geen Grand Prix maar wel een Gold voor bureau TBWA/RAAD met de campagne Champion's Hijack voor Go Sport. Ontdek alle prijzen binnen deze categorie hier.
  • In de categorie Outdoor haalde FRED & FARID de Grand Prix en een Gold binnen voor Ma place est dans la salle voor Prodiss (Frankrijk). Ontdek alle prijzen binnen deze categorie hier.
  • In de categorie Mobile haalde FCB Zürich de Grand Prix en een Gold binnen met Rink Bingo voor Hockey Club Davos (Zwitserland). Ontdek alle prijzen binnen deze categorie hier.
  • In de categorie Brand Culture haalde bureau BBDO (India) een Grand Prix en een Gold binnen met de campagne #ShareTheLoads voor P&G (India). Ontdek alle prijzen binnen deze categorie hier.
  • In de categorie Design geen Grand prix, maar wel een Gold voor de campagne Downtown Fonts van Walter Thompson (Cairo) pour Al Ismaelia for Real Estate Investment (Egypte). Ontdek alle prijzen binnen deze categorie hier.
  • In de categorie Radio geen Grand Prix, maar wel een Gold voor de campagne GE Podcast Theatre Presents: The Message door BBDO (New York) voor GE (USA). Ontdek alle prijzen binnen deze categorie hier.
  • In de categorie BEC haalde beGIANT Advertainment een Grand Prix en een Gold binnen voor Children Against Zika voor Brazilian Ministry of Health (Ministério da Saúde, Brésil). Ontdek alle prijzen binnen deze categorie hier.
  • In de categorie Luxury haalde bureau FRED & FARID een Grand Prix en een Gold binnen voor de campagne #Notcomingsoon voor Remy Cointreau (New York). Ontdek alle prijzen binnen deze categorie hier.
  • In de categorie Media haalde Mediaplus een Grand Prix en een Gold binnen voor de campagne WhatsGerman voor Plan.Net (Duitsland). Ontdek alle prijzen binnen deze categorie hier.
  • In de categorie Marketing Innovation – Data – Internet, haalde bureau Publicis Conseil een Grand Prix en een Gold binnen met Emotion Capture Box voor Orange (Frankrijk). Ontdek alle prijzen binnen deze categorie hier.
  • In de categorie Sport Marketing haalde bureau Addiction Agency een Grand Prix en een Gold binnen met Eurosport Tour voor Eurosport (Frankrijk.) Ontdek alle prijzen binnen deze categorie hier.