Carrefour gaat een partnerschap aan met Cubzz, een 100% Belgisch merk dat werd opgericht om fondsen te verzamelen voor verenigingen die kinderen bijstaan. Als enige in de grootdistributie biedt Carrefour een gezond drankje waarvan de winsten gaan naar een project van SOS Kinderdorpen. De klant kan zelf een project uitkiezen.
Cubzz is een Belgisch merk dat werd opgericht door Wouter Cauwenbergh. Na een loopbaan in de privésector richtte hij zijn eigen onderneming op waarmee hij op een originele manier geld wil inzamelen ten voordele van organisaties die hulp bieden aan kinderen. Cubzz brengt een chocoladedrankje (33 cl) op de markt en keert alle winsten uit aan verschillende projecten. Momenteel kan de klant verschillende projecten van SOS Kinderdorpen ondersteunen. SOS Kinderdorpen is een stichtende partner van Cubzz en geloofde van bij het begin in dit initiatief. Deze samenwerking versterkt het partnerschap tussen Carrefour Belgium en SOS Kinderdorpen: Carrefour ondersteunt deze vereniging namelijk al vele jaren. In de toekomst kunnen de klanten ook andere verenigingen ondersteunen.
Hoe werkte het? Op elk pakje staat een unieke code. Zodra hij het product heeft gekocht, voert de klant de code in op www.cubzz.be. Het enige wat hij dan nog moet doen, is uit alle projecten op de website precies datgene kiezen dat hij wil steunen. Vervolgens maakt Cubzz zijn bijdrage over aan dat project. Als klanten niet specifiek een initiatief hebben gekozen, worden die fondsen eerlijk verdeeld onder alle projecten die Cubzz ondersteunt.