D-artagnan biedt GVO de beste zorgen

Crea / News

Woonzorggroep GVO telt meer dan 1300 medewerkers verspreid over tien centra. De groep riep om twee redenen de hulp in van employer branding agency D-artagnan: om het samenhorigheidsgevoel tussen de verschillende vestigingen te versterken en om de vele vacatures ingevuld te krijgen.

GVO zorgt voor ouderen, maar ook voor de medewerkers. Respectvolle zorg, dat is het doel waar alle medewerkers samen voor gaan, als een ploeg. Daarom riep D-artagnan ‘Het Zorgpeloton’ in het leven. Het wielrennen is een metafoor voor werken bij GVO:
de medewerkers geven elke dag alles om de kopmannen en -vrouwen, de ouderen, in de watten te leggen. Voor de interne lancering van de campagne werd een fietsuitdaging georganiseerd, waarbij de tien woonzorgcentra op een dag samen 1.500 km fietsten op rollen. Daarnaast speelde er in alle centra een videoboodschap af van Rita Barilla (ceo van GVO), waarin ze vertelde dat alle medewerkers vanaf dat moment samen Het Zorgpeloton vormden - iets wat ze met hun prestatie al goed hadden bewezen. De medewerkers kregen ook een Zorgpeloton-bidon. Voor het grote publiek vond op zaterdag 6 mei 2023 het fietsevenement ‘De Ronde van GVO’ plaats.

De campagne werd online verspreid via sociale media, Google Display en Google Search. De medewerkers onthaalden het idee met open armen en werkten ondertussen al verschillende initiatieven uit die ze koppelden aan het Zorgpeloton. En het initiatief viel zelfs al in de prijzen: op het Gala van de Zorgwerkgever van het Jaar won GVO de award voor ‘Mooiste branding van het jaar’!