d-artagnan & Dex? Daarom!

Crea / News

Dex (1)Je zou voor minder uit je dak gaan als je een betere deal krijgt voor je nieuwe wagen dan je buurman. Met die kerngedachte wil Dex — een multimerkbedrijf in de automobielsector met 13 vestigingen in ons land — een leiderspositie innemen. Om op te vallen tussen de massa gaat de autoverdeler helemaal total loss. Daarvoor werd het Brugs communicatiebureau d-artagnan ingeschakeld. Na een lichte herwerking van de corporate identity lanceren ze samen de campagne ‘Dex. Daarom.’ Het is de eerste keer dat Dex uitpakt met een nationale naambekendheidscampagne.DAX-1024x556
Via televisie, radio en social media herpositioneert de autoverdeler zich als dé autospeler op de markt waar je de beste deal en de tofste topservice krijgt. De voordelen van Dex zitten telkens op een ludieke manier doorheen de campagne verwerkt. Zo koop je er even vlot een wagen als een brood bij de bakker. De campagne moet iedereen ervan overtuigen dat het dom zou zijn om niet bij Dex te autoshoppen. Vanaf 21 januari is de campagne op alle zenders (VTM, CAZ, Q2 en Vitaya) van Medialaan te spotten. Tot 3 februari zitten radiospots op Qmusic en JOE fm. Er volgt nog een tweede en derde radiowave vanaf eind maart en begin juni, waarbij ook MNM en Studio Brussel worden meegenomen. Daarnaast loopt er een online campagne op Google Adwords en Facebook.





Credits
Client: Dex
Contact: Joost Huys, Kristof Mijlle, Simon Bossuyt
Agency: d-artagnan
Account team: Miet Vanderyse, Lisa Vanwelsenaers
Art director: Jeff Houwen
Designer: Astrid Crijns
Copywriter: Frederick Morel
Social: Olivier Olbrechts
DTP: Bert Van Belle
Regie video: Guy Goossens
Video Production Company: Geronimo
Radio Production Company: Raygun