D-artagnan en Artes Group durven het groots te doen
De Belgische bouwsector kampt met meer dan 17000 openstaande vacatures. Voor Artes Group is het dus de kunst om als werkgever op te vallen tussen de massa. Het nieuwe employerbrandingconcept Dare to, ontwikkeld door D-artagnan, draait volledig rond durf en doorzettingsvermogen – de kwaliteiten die je nodig hebt als je bij Artes aan de slag wilt.
Werken bij Artes Group vraagt een zekere portie durf. Durf om te innoveren, om verantwoordelijkheid te nemen en om uitdagingen aan te gaan. Dat werd de basis van het nieuwe employerbrandingconcept. Met ‘Dare to’ helpt d-artagnan Artes om een 100-tal vacatures per jaar in te vullen.
Intern wakkerde het lanceringsevent in ‘Dare to’-stijl de teamspirit aan en zorgde voor trotse, gemotiveerde medewerkers. De echte durvers kregen zelfs de kans om een tattoo te zetten, al was die gelukkig niet permanent.
Om ‘Dare to’ aan de buitenwereld te introduceren, ontwikkelden d-artagnan en Artes spectaculaire beelden en gewaagde video's. De acteurs zijn de eigen medewerkers van het bouwbedrijf. En die mochten géén hoogtevrees hebben. Via Meta, LinkedIn, TikTok en Google bereikte de campagne een breed publiek.
En het mocht nog grootser. In samenwerking met eventbureau TWICE werd een gewaagde stunt op poten gezet aan het Centraal Station van Antwerpen. Freerunners en een DJ op een indrukwekkende stelling trokken niet alleen de aandacht van het publiek maar ook van de Vlaamse media, met artikels in onder andere Het Laatste Nieuws, Het Nieuwsblad en Gazet van Antwerpen.
Durf studenten te inspireren
De campagne sloeg ook aan bij Gentse studenten, een belangrijke doelgroep van Artes. Tijdens de jaarlijkse Student Kick-Off konden zij al in primeur kennismaken met ‘Dare to’. Met een opvallende klimtoren op het Sint-Pietersplein werden studenten uitgedaagd om in de snelste tijd naar boven te klimmen. De prijs? Een helikoptervlucht! Maar de actie leverde natuurlijk ook iets op voor Artes: 125 waardevolle leads. Zo kan het bouwbedrijf de studenten die hun gegevens achterlieten in de toekomst nog gerichter bereiken.
Artes steekt studenten ook graag een hart onder de riem tijdens de blok. Met een scheurkalender vol challenges, memes, gezonde recepten en handige tips maken ze de stressvolle periode een pak aangenamer.
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Community & Project Manager (m/f/d) - Hopscotch Season
Are you looking for dynamism and creativity? Do you have a passion […]
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]