D-artagnan en AZ Oostende ontdekken nieuwe bloedgroep

Crea / News

Een jaar geleden fuseerden AZ Damiaan en AV Henri Serruys tot AZ Oostende. Dat bracht de nood met zich mee om de verbinding tussen de medewerkers te versterken. AZ Oostende breidt ook z’n zorgaanbod uit met nieuwe diensten, waardoor extra handen meer dan welkom zijn. Het antwoord van d-artagnan op beide vragen? De lancering van een nieuwe bloedgroep…  

Na het eerdere succes van de campagne Ostenders voor het toenmalige AZ Damiaan, klopte AZ Oostende aan bij d-artagnan voor een nieuw concept dat perfect past bij de identiteit van het nieuw gefuseerde ziekenhuis. 

De waarden die alle collega’s bij AZ Oostende delen? Passie, empathie en durf. Dat bleek uit de cultural scan bij de ziekenhuismedewerkers. D-artagnan gaf het symbolisch vorm als een gemeenschappelijke bloedgroep: AZ O+. Met authentieke campagnebeelden en humoristische video’s, waarin echte medewerkers hun beste acteerwerk laten zien, zetten we de boodschap extra kracht bij. 

Met de campagne Bloedgroep AZ O+ speelt het ziekenhuis in op de grote vraag naar verpleegkundigen. Maar er zijn ook heel wat openstaande vacatures voor andere functies, van financemedewerkers en schoonmakers tot leidinggevenden. En ook voor zij-instromers is er een plekje in het team van AZ Oostende. 

De nieuwe employer-brandingcampagne werd gelanceerd tijdens het jaarlijkse personeelsfeest van het ziekenhuis. D-artagnan werkte de communicatie errond uit en bedacht creatieve manieren om de collega’s kennis te laten maken met het employer brand én de nieuwe missie, visie en waarden waar AZ Oostende na de fusie hard aan heeft gewerkt. 

Neem een kijkje op de jobsite van AZ Oostende om de medewerkers aan het werk te zien in de sketches.