Infrabel, beheerder van het Belgische spoornet, zet samen met employer branding agency D-artagnan een belangrijke stap in zijn communicatiestrategie. De focus verschuift in een nieuwe nationale campagne van het ‘wat’ naar het ‘waarom’.
Infrabel is altijd in beweging en is gedreven om de 'modal shift' in België te versnellen: de overschakeling naar duurzamer transport. Om het spoorverkeer op wieltjes te laten lopen, zoekt de spoornetwerkbeheerder jaarlijks honderden nieuwe medewerkers. Infrabel schakelde D-artagnan in om een creatief concept te bedenken dat tegelijk de maatschappelijke rol van het bedrijf benadrukt en zijn positie als werkgever versterkt.
Dat is exact wat de campagne ‘Vollenbak vooruitgang’ doet: een knipoog naar de positieve impact op de samenleving én naar de carrière van de medewerkers, want bij de spoornetbeheerder ga je er ook als persoon op vooruit. In een solide, mensgericht bedrijf geniet je van serieuze doorgroeimogelijkheden, werkzekerheid, een mooi loon én een goede work-lifebalance.
D-artagnan koos voor een toegankelijk, ludiek concept met een kiddie ride als opvallend centraal element. Net als Infrabel stevig verankerd, maar altijd in beweging. Het bureau bracht tien spectaculaire kiddie rides tot leven, waarop de echte medewerkers van Infrabel schitteren.
Bekijk de volledige campagne hier.
Credits:
Productiehuis: The Breakfast Club
Executive Producer: DAGMAR DUPORTAIL
Regisseurs: Wannes Vanspauwen & Pol De Plecker