D-artagnan en Maxi Zoo zorgen voor hoge aaibaarheidsfactor
Maxi Zoo is een van de grootste huisdierenwinkelketen in Europa en het walhalla voor wie in z’n job alles wil leren over de wondere dierenwereld. Toch is de keten nog niet bij iedereen bekend als aantrekkelijke werkgever. En met de sterke groei van Maxi Zoo neemt ook de vraag naar nieuwe huisdierexperten toe. Daarom geeft D-artagnan het werkgeversmerk van de winkelketen een stevige boost.
Na deskresearch, interviews met HR en workshops met focusgroepen verzamelde D-artagnan de nodige inzichten om een krachtig employer brand op poten te zetten. In vier campagnevisuals en vier video’s staan niet alleen schattige dieren centraal, maar ook de ‘Maxi Zoölogen’ – de huisdierexperten van Maxi Zoo.
D-artagnan lanceerde het nieuwe employer brand eerst bij de store managers en organiseerde een spannende quiz waarbij ze hun kennis over huisdieren konden testen. De store managers gingen naar huis met een kleurrijke maxi tote bag vol goodies in de nieuwe branding. Met die goodies konden zij op hun beurt het employer brand bij de medewerkers in hun winkel lanceren. D-artagnan gaf ook de jobsite van Maxi Zoo, jobs.maxizoo.be, een volledige make-over om de nieuwe look and feel van het werkgeversmerk door te trekken.
Extern werden billboards, broodzakken en een online campagne ingezet voor de regio’s waar vacatures moeilijker ingevuld raken. Daar stonden in totaal 20 vacatures open voor winkelmedewerkers, trimmers, assistant store managers en store managers. Het resultaat? Al negen mensen hebben hun contract getekend om het team van Maxi Zoölogen te vervoegen. En er zijn nog enthousiaste kandidaten in de running met wie sollicitatiegesprekken en next steps worden ingepland.
Bereid je voor op nog meer fluffiness, want er komen nog heel wat awareness- en rekruteringscampagnes voor Maxi Zoo aan.