d-artagnan en PepsiCo Veurne, da’s als Bugles en geitenkaas

Crea / News

Het agency d-artagnan en PepsiCo Veurne werken al samen sinds 2018. Toen kwam het overkoepelende employer branding-concept de ‘Superkrak’ tot leven. Kraks, omdat de medewerkers absolute chipslovers zijn, maar ook omdat ze experts zijn in wat ze doen. Om PepsiCo Veurne top of mind te houden als interessante werkgever en om de jobs in de kijker te zetten, bedenkt d-artagnan elk jaar straffe campagnes voor de chipsproducent. Dit keer werd de wedstrijd ‘Superkrak Sounds’ georganiseerd. Het concept? Gedurende vijf weken lanceerde PepsiCo Veurne elke week een geluid gerelateerd aan chips. Deelnemers probeerden de Superkrak Sounds te herkennen in ruil voor een leuke prijs.

De campagne bestond uit twee delen: een wedstrijd voor de medewerkers en een wedstrijd voor het grote publiek. Voor de medewerkers mocht de lat natuurlijk iets hoger liggen: zij kregen chipsgeluiden voorgeschoteld die gelinkt zijn aan het productieproces. De prijs? Een bon van Ticketmaster. Ook de Superkrak die het meeste mensen overtuigde om deel te nemen aan de wedstrijd won een giftcard van Ticketmaster. De vijf externe deelenemers met het scherpste gehoor werden beloond met een jaar lang gratis chips. Op superkraksounds.be vonden de deelnemers, naast de geluiden, info over de medewerkers, vacatures en het bedrijf. De campagne werd online verspreid via Tiktok, Facebook en Instagram. Ze verscheen ook in De Zondag en was te horen op Topradio en Joe in West-Vlaanderen.