d-artagnan is weg #VANRSL

Crea / News

VANRSL d artagnanIn opdracht van Stad Roeselare bedacht d-artagnan een opvallende imagocampagne. Het Roeselaarse stadscentrum kreeg de laatste jaren een metamorfose onder meer door de heraanleg van het centrum. De stad straalt een nieuwe dynamiek uit en bruist meer dan ooit. En dan komt ook grotendeels door het sterk engagement van de Roeselaarnaar. De stad is bekend voor het rijke verenigingsleven met een heel breed spectrum aan organisaties. Deze insteek was de uitdaging voor het reclamebureau d-artagnan om hiermee een imagocampagne op te zetten. Een campagne voor de inwoners en in een tweede fase voor de bezoekers en gebruikers van de stad. Want naast de vele scholen en ondernemingen in de stad, blijft de stad toch wel bekend als fijn winkelwandelcentrum.

Het eerste deel van de campagne focust op de fierheid van de inwoners voor hun stad. Deze fierheid wilde men benadrukken door een lied te maken van de stad en een bijpassende clip. Op de tonen van 'We are from Barcelona' werd een nieuwe tekst geschreven en werd het nummer opnieuw opgenomen, met heel wat talent #VANRSL. Aan de clip werkten heel wat Roeselarenaars mee. De videoclip werd gelanceerd tijdens het Weekend van de Klant, en na twee dagen kunnen tot de verbeelding sprekende cijfers worden voorgelegd: de clip werd meer dan 2.500 gedeeld, werd 150.000 keer bekeken en bereikte bijna dubbel zoveel mensen.

De lijn #VANRSL wordt de basis van de volgende campagnes die Stad Roeselare in de toekomst zal lanceren.

https://www.facebook.com/Roeselare.iservoorjou/videos/1697438483601848/

Credits

Creative Agency: d-artagnan

Client: Stad Roeselare - Veronique Degryse

Art Director: Jeff Houwen

Copywriter: Filip Sobry

Productie videoclip: Clementine Productions

Regie videoclip: Barbara Dejonghe

Productie lied: Roundhouse