D-artagnan maakt komaf met vooroordelen over werken bij ALDI

Crea / News

‘Van den ALDI’. Een uitspraak die helemaal ingeburgerd is in ons taalgebruik. En ‘van den ALDI’ zijn, dat is een bijzonder compliment, vinden de medewerkers. Daarom vertrok het Brugse agency D-artagnan van die uitspraak om een sprekende employer branding-campagne op poten te zetten. Een primeur, want het is de eerste keer dat ALDI zichzelf als werkgever in de kijker zet.

Met meer dan 8.000 medewerkers is ALDI een belangrijke werkgever in ons land. Toch tonen een onderzoek van Randstad en een enquête van ALDI aan dat er een mismatch bestaat tussen de perceptie van het bedrijf als werkgever en wat het effectief te bieden heeft. De employer branding-campagne countert vooroordelen over het loonpakket, de woon-werkafstand, de werksfeer en de carrièremogelijkheden. Want op al die vlakken heeft ALDI net heel wat troeven. De sterren van de campagne? Geen acteurs, maar de échte medewerkers #vandenALDI.

De imagocampagne wordt verspreid via out-of-home advertising, maar is ook te spotten op sociale media, vacaturesites en andere online- en printmedia.