Agristo, Belgische wereldspeler in diepgevroren aardappelproducten is momenteel op zoek naar meer dan 100 nieuwe medewerkers. “Naast medewerkers met technische achtergrond, zoeken we ook operatoren en ploegchefs, toch wel knelpuntberoepen in West- en Oost-Vlaanderen,” zegt Hannelore Raes, CEO bij Agristo. Het bedrijf lanceert daarvoor met de medewerking van d-artagnan een ludieke en opvallende campagne rond ‘Potatoholics’.
"Potatoholics zijn mensen die echt hélemaal weg zijn van aardappelen. Ze staan ermee op, gaan ermee slapen en staan zelfs ’s nachts op om de restjes binnen te spelen. De oplossing hiervoor: een job bij Agristo. We maakten vier hilarische filmpjes die iedereen een goed gevoel geven," zegt Anneke Vanfleteren, marketing & communication Manager. De filmpjes en de campagne passen perfect bij de identiteit van de onderneming: "Wij willen een bedrijf zijn waar iedereen zich goed kan voelen en zich amuseert in zijn job. Het familiale karakter van Agristo en de open sfeer tussen de afdelingen, maar ook tussen medewerkers en directie, zorgt voor een zeer sterk groepsgevoel.”
Agristo telt vandaag 760 medewerkers. Het bedrijf is daarmee een belangrijke werkgever in Vlaanderen. Bovendien blijft het aantal werknemers vooral in de provincies West en Oost-Vlaanderen groeien. Zo opende het bedrijf vorig jaar een nieuwe site in Wielsbeke. Binnen die vestiging is Agristo voor de opstart van haar tweede productielijn op zoek naar meer dan 60 nieuwe medewerkers. Ook voor andere sites in Harelbeke, Nazareth en Tilburg moeten er meer dan 40 vacatures ingevuld worden. “We hebben niet alleen technische functies in te vullen, maar eveneens functies binnen bijvoorbeeld sales, kwaliteit en HR,’ zegt HR director Evelien Vermandere.
Op 15 en 17 maart organiseert Agristo jobdagen op haar site in Wielsbeke. Tijdens deze jobdagen kunnen geïnteresseerden al eens kennismaken met de collega’s en krijgen ze al een kijkje in het bedrijf.