Daar komt de bruid... of nee, daar gaat ze alweer

Crea / News

Drie maal per jaar gooit Durabrik de deuren van haar Kijkwoningen wagenwijd open, om van dichtbij kennis te maken haar aanpak en projecten. Het is dan ook dé hoogdag en het must-experience event voor al wie bouw- of verhuiskriebels heeft. De kans om de bouwpartner en woning van je leven te vinden, kan je toch écht niet laten schieten? Net dat inzicht vormt de basis voor de campagne die Choco ontwikkelde: de kijkdag van Durabrik gaat voor op alles, zélfs je trouwdag. De online spot toont een ongeduldig koppeltje dat op het punt staat het ja-woord aan elkaar te geven. Maar net voor dat gebeurt, lopen ze samen de kerk uit naar het allerbelangrijkste moment in hun leven: de kijkdag van Durabrik. Zelfs de pastoor blijkt fan te zijn van de kijkdag. Hij laat op het eind maar wat graag de kerkgangers achter. Het concept werd ook vertaald in een radio- en advertentiecampagne. Het enthousiasme van jonge koppel dat de kerk uitloopt, spat van het beeld.

Voor de shoot van deze theatrale movie en campagnevisual kreeg Choco het ja-woord van Red Dust en Britt Guns. Voor de radiospots gingen ze in zee met Het Geluidshuis. In april, mei en oktober 2022 is de campagne te zien en te horen op VTMGO, Radio 2, in sociale media en diverse magazines. De eerste kijkdag is trouwens op 24 april. Allen daarheen, wat je die dag ook ingepland hebt.

Credits

Strategie, concept en creatie: Krist Pauwels, Veerle Miller, Sanne Swerts, Marjan Mariën

Filmproductie: Red Dust
Fotografie: Britt Guns
Radioproductie: Geluidshuis