GfK vat om het jaar de belangrijkste ontwikkelingen op de Belgische non food-markt samen in zijn GfK Retail Reports. Voor het laatste kwartaal van 2015 stelt het onderzoeksbureau een algemene daling met 1,3% vast. "We noteren een index van 98,7 in vergelijking met dezelfde periode van het jaar voordien," verklaart Jürgen De Mesmaecker, Director Digital World bij GfK. Daarvoor baseert het bureau zich op de resultaten voor alle non-food-segmenten gemeten door GfK Retail & Technology.
Het segment IT & kantooruitrusting daalde met 2,4%. Daarnaast leed de modesector onder het ongewoon warme weer in het laatste kwartaal, met een achteruitgang met 3,1% als resultaat. De boekenmarkt incasseerde het laatste kwartaal van 2015 een daling met 5,3%, maar bleef over het hele jaar stabiel. Dank u wel, Pascale Naessens!
Er is ook positief nieuws. De sterke daling van de consumentenelektronica tijdens de eerste drie kwartalen van 2015 vertraagde in het laatste kwartaal van het jaar dankzij de sterke promoties. Media & Entertainment tekende in het laatste kwartaal zelfs een groei met 1,1% op.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]