GfK vat om het jaar de belangrijkste ontwikkelingen op de Belgische non food-markt samen in zijn GfK Retail Reports. Voor het laatste kwartaal van 2015 stelt het onderzoeksbureau een algemene daling met 1,3% vast. "We noteren een index van 98,7 in vergelijking met dezelfde periode van het jaar voordien," verklaart Jürgen De Mesmaecker, Director Digital World bij GfK. Daarvoor baseert het bureau zich op de resultaten voor alle non-food-segmenten gemeten door GfK Retail & Technology.
Het segment IT & kantooruitrusting daalde met 2,4%. Daarnaast leed de modesector onder het ongewoon warme weer in het laatste kwartaal, met een achteruitgang met 3,1% als resultaat. De boekenmarkt incasseerde het laatste kwartaal van 2015 een daling met 5,3%, maar bleef over het hele jaar stabiel. Dank u wel, Pascale Naessens!
Er is ook positief nieuws. De sterke daling van de consumentenelektronica tijdens de eerste drie kwartalen van 2015 vertraagde in het laatste kwartaal van het jaar dankzij de sterke promoties. Media & Entertainment tekende in het laatste kwartaal zelfs een groei met 1,1% op.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]