Dallas Antwerp diept Cornet op
Een bier dat zo speciaal was dat het bewaard werd in eikenhouten vaatjes in de kelders van kasteel Diepensteyn, anno 1686. En een smaak die zo uniek was dat de Graaf van Maldeghem het enkel wou delen met zijn gasten tijdens speciale gelegenheden. Geïnspireerd door de historiek van dat bier, gebrouwen door Theodoor Cornet, gingen de brouwers van Brouwerij De Hoorn - onderdeel van Palm Belgian Craft Brewers - opnieuw aan de slag. Ze recreëerden een zwaar blond bier met hergisting op fles, met een unieke maar subtiele houttoets. De eikenhouten vaatjes zijn vandaag vervangen door de toevoeging eikenhouten snippers tijdens het brouwen. Het verse hout geeft Cornet zijn unieke vanillesmaak. Dit unieke bier smaakt het best als je de tijd neemt om ervan te genieten, samen met échte vrienden, net zoals in het verhaal van de Graaf van Maldeghem.
Dallas Antwerp bedacht een totaalconcept waarin vriendschap, tijd en de unieke smaak centraal staan. Een online film vertelt het verhaal van échte vriendschap. Een nieuwe website gaat dieper in op het verhaal en de verkooppunten. 5” billboards op tv en een basisprintvisual werken aan naamsbekendheid. In een special edition ‘Het Tapblad’ in De Morgen komt Cornet opnieuw tot leven. En in lokale activaties wordt deze zomer en najaar aan tasting gedaan.
Credits
Client contact: Kristof Ampe, Kristel Geerts
Agency: Dallas Antwerp
Creative Director: Stijn Gansemans
Creatives: Koen Nuyts, Stijn Gansemans
Strategy: Marc Waelbers, Dirk Cassiers, Stijn Gansemans
Account Director: Annelies Florquin, Elke Ruys
Digital Strategy: Thierry De Vynck, Evelien Gerene
Digital Project Manager: Eli Hermans
Web developer: Kenneth Joris
Designers: Anthony Buyssens, Erika Kongs
Content Creator: Annelien Theys
Film Production: Landvogel
Film Producer: Thomas Cassiers, Yannick Verdonckt
Sound Production: Roundhouse
Photography: Filip Vanzieleghem