Dallas Antwerp sorteert beter dan ooit

Budgets / Communication / News

Batterijenwand copyMilieuorganisatie Bebat, gespecialiseerd in het inzamelen, sorteren en recycleren van gebruikte batterijen, heeft in ruim 20 jaar een grote merkbekendheid verworven. Ook de inzamelresultaten mogen er zijn. Die gunstige koers geeft de mogelijkheid tot de opstart van enkele nieuwe projecten. Om deze nieuwe projecten in goede banen te leiden doet Bebat een beroep op Dallas Antwerp.

Jong geleerd is oud gedaan. Daarom is het onderwijs een belangrijk speerpunt voor Bebat. Eén focus ligt dan ook op het veilig en eerlijk inzamelen op school. Zowel ouders als leerkrachten worden binnenkort extra gesensibiliseerd en ondersteund, deze laatste met lespakketten en allerhande educatief materiaal. Via hen leren kinderen immers dat gebruikte batterijen binnenbrengen bij een Bebat inzamelpunt noodzakelijk en nuttig is. Extra aandacht krijgen ook mogelijke nieuwe deelnemers van de vzw. Fabrikanten en handelaars die batterijen of producten met batterijen op de markt brengen, zijn wettelijk verplicht de lege batterijen ook terug te nemen. Treden zij toe, dan neemt Bebat die aanvaardingsplicht van hen over. Op dit moment breidt Bebat die kring van deelnemers steeds verder uit. Samen met Dallas zoekt Bebat naar alternatieve manieren om nieuwe deelnemers te overtuigen om zich aan te sluiten. Daarnaast wordt er in de toekomst ook aan gewerkt worden producenten van nieuwe batterij-toepassingen in kaart te brengen en deze actief te werven. “Het is enorm boeiend om structureel mee te denken en te werken aan diverse uitdagingen waar Bebat voor staat. Die rol van strategische sparringpartner nemen we graag op,” zegt Thierry De Vynck, head of content & strategy Dallas Antwerp.

Dallas Antwerp verzorgt tot slot allerlei workshops rond strategische keuzes, doelgroepen/buyer personas, specifieke marktuitdagingen, en zo meer. Bij de jaarwisseling werd al met succes een Facebook Live-campagne op de Bebat Facebookpagina opgezet. Ondertussen wordt ook alles in stelling gebracht om de online content marketing te optimaliseren, onder meer door de implementatie van HubSpot. Na de zomer gaan enkele projecten van start en zal Bebat helemaal opgeladen zijn voor de nieuwe uitdagingen.