Dallas en Daikin zoeken 'temmers van temperaturen'

Crea / News

De vraag naar Daikin-warmtepompen in België stijgt snel, héél snel. En da’s logisch, want het is een duurzaam alternatief voor traditionele verwarmingssystemen op gas of mazout. Mede dankzij premies van de overheid is de techniek bovendien betaalbaar geworden. De consument is dus helemaal overtuigd. Door de groeiende vraag naar warmtepompen kampt Daikin wel met een nijpend tekort aan warmtepompinstallateurs . Daarom gaan ze samen met Dallas Antwerp op zoek naar 250 installateurs die zich op korte termijn willen omscholen tot ‘een baas van warm en koud’. Een win-win voor de toekomstige warmtepompinstallateurs, want ze tekenen in op een groeiende markt én op een succesvolle samenwerking met Daikin.

Om kandidaten in spé te overtuigen, lanceert Dallas een ode aan de installateur van warmtepompen: een reeks online video’s en social ads op Facebook, Instagram en LinkedIn en een SEA-campagne. Opmerkelijke content die meteen leidt naar www.warmtepompinstallateurworden.be. De rekruteringscampagne kende een vliegende start. 70% van de opleidingsplaatsen is momenteel al volzet en dat terwijl de campagne nog tot volgend jaar loopt. Er staan blijkbaar veel installateurs te popelen om een ‘temmer van temperaturen’ te worden.

CREDITS

Agency: Dallas Antwerp
Client: Daikin Belgium
Contact Client: Méline Goffaux, Nele De Broyer & Simon Gourdin Digital Strategist: Ruben Ceuppens
Creative Director: Paul Popelier
Creative Team: Paul Popelier, Pauline Oppalfens en Sofie Verbruggen Copywriting: Timon Spiesschaert
Design: Erika Kongs & Laurens Kruijne
Motion design: Hartstikke
Account Director: Mien Smet
Account Manager: Lieselotte Van Huffelen
Sound Production: R.A.F., La Vita E Media