Dallas geniet samen met CORNET

Crea / News

CornetIn 2016 introduceert PALM Breweries een nieuw bier: CORNET. Hét moment om Dallas erbij te halen. Om het sterke blonde bier te positioneren in de reeds dichtbevolkte strong blond categorie, haalde de brouwerij Dalles erbij. In de eerste plaats zorgde Dallas samen met CORNET voor een shift van een ‘volume’ naar een ‘value’ strategie. CORNET is immers een bier van hoge gisting waarvan het productieproces niet minder dan 8 weken in beslag neemt. Een bier dus waar je de tijd voor neemt om van te genieten. Niet alleen maar met vrienden. Daarom zette het bureau CORNET in de markt als een bier dat mensen samenbrengt en vriendschapsbanden versterkt. Samen met de historische context van de Graaf van Maldeghem en de brouwer Theodoor Cornet vertaalde Dallas dat onder de noemer: Ridders van de Goede Smaak. Met deze elementen ging het aan de slag op alle fronten.
Cornet_Ardennen2018_451Dankzij een imagofilm, waaruit verschillende tv-commercials en sponsoring billboards geknipt werden, steeg de brand awareness van 34% in 2016 naar 61% in 2017. Ook online was het merk aanwezig: in minder dan drie jaar tijd creëerde Dallas voor CORNET een fanbasis van meer dan 25.000 enthousiaste bierliefhebbers. En met een consequent doorgetrokken branding (eik, metaal en vuur) in het zwart zorgde Dallas voor zichtbaarheid in de horecazaken. Slimme acties maakten van de cafébazen bovendien échte ambassadeurs.