Dallas verandert van ziekenfonds

Dallas Partena

Crea / News

Dallas Partena
Niemand verandert van vandaag op morgen van ziekenfonds. Dat is de harde waarheid. Toch zijn er enkele cruciale momenten in een mensenleven waarbij die beslissing op tafel komt te liggen. De geboorte van een kind is hét uitgelezen moment om als zwangere vrouw je ziekenfonds onder de loep te nemen én eventueel een overstap te maken naar een andere aanbieder. Als het kindje geboren wordt, dan moet dit ingeschreven worden bij een ziekenfonds.

Het is dus van groot belang dat Partena Ziekenfonds op een slimme manier inpikt op deze levensfase. Samen met Dallas Antwerp bedacht Partena Ziekenfonds een strategie om zwangere vrouwen te overtuigen om van ziekenfonds te veranderen. Partena Ziekenfonds is natuurlijk niet de enige speler, dus er komt heel wat meer bij kijken dan een online advertentie of wervende mail.

Dallas Partena

Dallas rolde via HubSpot een lead nurturing campagne uit die maar liefst 39 maanden loopt. Dallas Antwerp voorzag de website van Partena Ziekenfonds van een landingspagina waarop de vrouwen zich via een opt-in konden aanmelden voor deze mailcampagne. Tijdens de zwangerschap belandt er elke maand een handige mail in hun mailbox, telkens aangepast aan de specifieke fase van hun zwangerschap. Eens ze bevallen zijn, vermindert de frequentie. De mails bevatten een mix van informatieve blogs en producten van Partena Ziekenfonds.

Dallas Partena

Een goed uitgerolde flow is één, maar het aan de vrouw brengen is twee. Om zwangere vrouwen te bereiken, haalde Dallas naar eigen zeggen alles uit de kast, met een doorgedreven keyword-onderzoek. Dit gaf inspiratie voor tal van blogs die in de verschillende fases van de zwangerschap de perfecte informatieve lectuur vormen voor zwangere vrouwen. Elke relevante blog kreeg een aantrekkelijke call-to-action als afsluiter, waarbij de geïnteresseerden zich via de landingspagina konden inschrijven voor de campagne. De call-to-action werd ook met terugwerkende kracht toegevoegd aan SEO-geoptimaliseerde blogs die al eerder rond de onderwerpen zwangerschap en jonge kinderen werden geschreven. Daarnaast werd via Facebook een advertentiecampagne opgezet, die specifiek getarget was op zwangere vrouwen. Partena Ziekenfonds voegde ook nog Google Adwords toe aan de mix. Tot slot werd een mailcampagne opgezet op basis van HubSpot naar zwangere, bestaande klanten. Niet-klanten die actie hadden ondernomen - zoals het downloaden van een content offer rond zwangerschap - op de website  van Partena Ziekenfonds ontvingen een nurturing e-mail.