DALLAS’ VISIE RENDEERT VOOR DIERICKX LEYS

Crea / News

‘Visie rendeert’is de nieuwe baseline waarmee Dierickx Leys Private Bank - actief sinds 1901 - haar positie in de markt bevestigt. Het is de rode draad in de al even nieuwe contentstrategie die Dallas Antwerp voor de 120-jarige specialist in vermogensbeheer heeft uitgetekend. Natuurlijk is het de bedoeling dat Dallas’ visie gaat renderen voor Dierickx Leys. Olivier De Laet, digital strategist Dallas: “Om nieuwe leads te genereren voor de private bank zijn we vertrokken van een inbound-marketingstrategie. Antwoorden geven op reële vragen van mensen over vermogensbeheer, successie en beleggingen. Transparantie creëren in de specifieke aanpak van Dierickx Leys. Dit doen we via een brede waaier aan content, van socialmediaposts en blogartikels tot e-books, zoals voorzien in het contentplan.”

In de beginfase werd het marketing- en automation-platform HubSpot geïmplementeerd. Dit is een geïntegreerde toolset die ook toelaat om de resultaten nauwkeurig te monitoren en geïnteresseerden te laten converteren tot leads en klanten. Uiteraard richt de vermogensspecialist zich tot doelgroepen met een vermogen dat ze willen beschermen en waar mogelijk, doen groeien. Ook naar de volgende generaties toe. Na de creatie van het koepelidee ‘Visie rendeert’ werden specifiekebuyer persona’s afgelijnd. Wie zijn ze, wat zoeken ze precies, hoe kan de visie van Dierickx Leys voor hen renderen? Op basis van die analyse werden de contentstrategieen het contentplanverder uitgestippeld, afgestemd op elke persona. Op dit moment wordt al volop content gecreëerd, binnenkort ook gepubliceerd. Tot en met ‘lead nurturing flows’ waarmee geïnteresseerden warm worden gemaakt voor een kennismaking. Plannen, actie ondernemen, resultaten monitoren, bijsturen waar nodig: de gelijkenissen tussen inbound marketing en vermogensbeheer zijn soms echt frappant. “Dallas deed ons nadenken over de positionering van onze merken en over de doelgroepen tot wie we ons willen richten. Vroeger genereerden we ook al veel content. Nu kunnen we die content optimaal inzetten om de juiste mensen met de juiste boodschap te bereiken.”