darwin en Impact zetten AI op haar plaats en gaan viraal

Crea / News

Darwin won recent het budget van Impact, het rekruteringsbureau voor de bouw en techniek. Samen bouwen ze aan meer naamsbekendheid en bieden ze deze essentiële, maar vooral eervolle beroepen het podium dat ze verdienen. De eerste actie van deze nieuwe samenwerking valt dan ook niet te negeren. Een immense bache voor een constructie in hartje Antwerpen daagt ChatGPT uit om de klus te klaren.

ChatGPT, een brandend actueel onderwerp, maar vooral een manier om vakmannen een hart onder de riem te steken, en mensen er met humor aan te herinneren dat hun talent en knowhow onvervangbaar zijn.

Isabelle Dumortier, director of Marketing & Culture: “We willen als Impact met deze gigantische constructie als billboard een welverdiend podium geven aan deze ondergewaardeerde beroepen. Voor de vakman en vrouw die evengoed de term ‘hoogopgeleid’ en ‘hooggeschoold’ zouden mogen dragen. Zodat zij met trots aan de slag kunnen, bouwend aan de wereld van morgen.”

Een bericht dat zijn doel meer dan bereikt, de poster ging in een oogwenk viraal, maakte al 50 miljoen impressies op social media en werd zelfs tot in China gedeeld. Deze must-see - waar je haast niet kan naast kijken - is nog te bezichtigen op de De Keyserlei in Antwerpen tot en met 18 juni 2023.

Credits

client: IMPACT – Eric Dantinne, ​ Isabelle Dumortier, Renate Monard, Stef Rynders

Agency: darwin

Account Team: Jonas Moors

Strategy: Jef Raeman, Michelle Van de Moortele

Creative Director: Koenraad Lefever

Creation: Charles-Elie Chauvaux, Jean-Marc Wachsmann

Graphic design: François Radermecker