Darwin en KU Leuven stellen de Grote Vragen

Crea / News

Darwin speelt in op de essentie van KU Leuven, academische nieuwsgierigheid als basis van wetenschappelijk onderzoek. Die nieuwsgierigheid verwacht de universiteit ook van zijn (toekomstige) studenten. En dat is meteen het vertrekpunt van de nieuwe gerichte campagne.

In een tiental thema’s komen Grote Vragen aan bod. Vragen die wij ons - nietige wezens op een kleine blauwe bol - al eeuwen stellen en waar niet noodzakelijk een antwoord op is. Bestaat er een tweede aarde? Waar komen al die talen vandaan? Wordt een robot de slimste mens ter wereld? Voelen groenten pijn? Is er een antwoord op elke vraag? 

De opkomende aarde, gezien vanop de maan, is de herkenbare visuele haak van de breed opgezette campagne: outdoor affiches, stationscubes, busflanken, online video’s, banners en story’s moeten de nieuwsgierigen prikkelen om de onderzoeken van KU Leuven te ontdekken en er te gaan studeren.

Vanuit de campagne kunnen toekomstige bachelors en masters doorklikken naar infodagen over het komende academiejaar en een landingspagina waar onderzoeken en studies per thema gebundeld zijn, vaak over de faculteitsgrenzen heen. 

Zoals Isabelle Van Geet, marketing director van KU Leuven het uitdrukt: “Wie klikt heeft alvast iets begrepen: nieuwsgierig zijn toont de weg naar het antwoord.”

Credits

Client: KU Leuven – Isabelle Van Geet, Nel Bruneel, Julie Zaman, Laurence De Wijs

Agency: Darwin

Strategy: Jef Raeman

Digital strategy: Jan Seurinck

Account Team: Eva Maes, Marianne Janssens, Louise Steelandt

Creative Team: Mathijs Bettens, Wim Provoost

Graphic Design: François Radermecker

Digital Team: Romain Roland, Lucas Gijs, Laurent Lenders